خبرهای داغ:
حقایق پور گفت: باید سبک زندگی شهید بابایی که امروز حلال بسیاری از مشکلات ماست بیشتر به ملت ایران و حتی مردم دنیا معرفی و شناسانده شود لذا می‌طلبد در تحقق این مهم تولید آثار فاخر فرهنگی – هنری در دستور کار مسئولان و هنرمندان باشد.
کد خبر: ۹۲۶۳۵۳۶
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به مناسبت سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی گفت: این شهید بزرگوار از شهدای شاخص استان قزوین است که سیره و منش او در همه ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و دینی زبانزد عام و خاص است.

وی افزود: ویژگی‌های اخلاقی شهید بابایی برای قشرهای مختلف مردم و مسئولان سرمشق است و آنها می‌توانند با مطالعه کتاب‌هایی که در مورد این شهید بزرگوار نوشته شده بیشتر با سبک زندگی این شهید بزرگوار آشنا شوند.

حقایق‌پور خدمت کردن خالصانه به مردم را از مهمترین ویژگی‌های شهید بابایی عنوان و بیان کرد: این شهید بزرگوار همواره در حل مشکلات نیازمندان، دوستان و نزدیکانش پیشگام بوده و همین روحیه ایثار و گذشت ایشان موجب شد که دیگران گرد او جمع شوند و دوستش داشته باشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: شهید بابایی علاوه بر امور فردی و اجتماعی در مسایل نظامی و جنگی نیز خبره بود و در حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی ایران با تمام وجود خود را وقف کرد.

شهید بابایی؛ پرنده تیزپرواز
این مقام مسئول شجاعت، تواضع، فروتنی، ساده‌زیستی، مقاومت، تدبیر، ایثار و گذشت را از دیگر ویژگی‌های این شهید بزرگوار برشمرد و گفت: ایشان پرنده تیزپروازی بود که همواره نقش اثرگذاری در عملیات‌های مختلف نیروی هوایی داشته است.

وی افزود: شهید بابایی نه تنها برای پیشرفت و موفقیت بر عملیات‌های جنگی نظارت داشت بلکه شخصا در این عملیات‌ها پیشگام بود و با حضور فعال خود دشمنان را به ستوه می‌آورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: شهید بابایی تا لحظه شهادت همیشه در مسیر ترقی و اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کرد و خداوند نیز بالاترین مقام که شهادت است را به ایشان داد تا جبران زحماتش باشد.

شناساندن سبک زندگی شهید بابایی به مردم دنیا

حقایق‌پور ادامه داد: امروز سیره و منش شهید بابایی نه تنها در داخل کشور بلکه خارج کشور آوازه بلندی دارد و از این شهید بزرگوار به عنوان یکی از سرداران بزرگ ایران نام می‌برند و تلاش می‌کنند سیره و منش ایشان را سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی گفت: باید سبک زندگی شهید بابایی که امروز حلال بسیاری از مشکلات ما در جامعه و خانواده است به ملت ایران و حتی مردم دنیا بیشتر معرفی و شناسانده شود لذا می‌طلبد در تحقق این مهم، تولید آثار فاخر فرهنگی هنری در دستور کار مسئولان و هنرمندان باشد.

ضرورت تولید آثار ترویجی در معرفی شهید بابایی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: تاکنون آثار فاخری در زمینه‌های مختلف مانند فیلم شوق پرواز تولید شده ولی به دلیل شخصیت بارز و برجسته شهید بابایی باز هم می‌طلبد آثار ترویجی هنری دیگری تولید شود.

گفتنی است: شهید عباس بابایی، چهاردهم آذر ۱۳۲۹ در شهر قزوین به دنیا آمد، پدرش اسماعیل و مادرش فاطمه نام داشت، تا پایان دوره کارشناسی در رشته علوم و فنون نظامی درس خواند، سرلشکر خلبان بود، سال ۱۳۵۳ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد.
این شهید بزرگوار پانزدهم مرداد ۱۳۶۶ با سمت فرمانده اطلاعات ـ عملیات در سردشت توسط نیروهای عراقی هنگام پرواز بر اثر اصابت گلوله ضدهوایی به گردن، سینه و دست شهید شد و مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها