خبرهای داغ:
یادداشت

آرزوی شهادتی که در مزار شریف افغانستان محقق شد/حاج کریم همچنان زنده است

ماندگاری ۱۷ مرداد در اذهان مردم استان و شهرستان شاهرود برای رادمردی همچون حاج کریم حیدریان است که در دوران دفاع مقدس به آرزویش نرسید و سال‌ها بعد در غربت شربت شهادت را به دست پلید‌ترین مردمان نوشید.
کد خبر: ۹۲۶۴۲۰۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
آرزوی شهادتی که در مزار شریف افغانستان محقق شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، وقتی در تقویم ورق می‌زنی بعضی از تاریخ‌ها برای یک دنیا ماندگار و برخی برای ملت‌ها و برخی برای جامعه‌ای کوچکتر و در این میان گاهی یک حادثه برای همه جهان تاثیرگذار و اثرگذار است.
۱۷ مردادماه از آن تاریخ هاست که برای کشور و حتی برای جهان ماندگار است زمانی که عده‌ای بی گناه مورد حمله وحشیانه قرار گرفته و ناجوانمردانه به شهادت می‌رسند و بین آن‌ها خبرنگار و دیپلمات و رزمنده وجود دارد، مردانی از جنس شجاعت و مردانگی و مبارزه با ظلم.
آری ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ دست جنایتکار گروه تروریستی طالبان در مزار شریف افغانستان، با حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر دیپلمات‌های کشورمان را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
این روز توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شد، چون شهید محمد صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی جزو این شهدا بود، اما در کنار این شهید گرانقدر دیپلمات‌های ایرانی نیز بودند که از جمله آن‌ها حاج کریم حیدریان شهید از خطه شیرمردان و جهادگران استان سمنان و شهرستان شاهرود حضور داشت که برای مردم این خطه نماد مقابله با ظلم و ستم از دوران دفاع مقدس بود.
آری ماندگاری این روز در اذهان مردم استان و شهرستان شاهرود برای رادمردی همچون حاج کریم حیدریان است که در دوران دفاع مقدس به آرزویش نرسید و سال‌ها بعد در غربت شربت شهادت را به دست پلید‌ترین مردمان نوشید.
در باب شهید حیدریان خاطرات هم فراوان است و هم اندک، اما دوستان وی بیان می‌کنند: اگر تعداد نه چندان زیاد عوامل (نه اشخاص یا افراد) موثر در شکل گیری عرصه‌های انقلاب اسلامی در شهری مثل شاهرود جستحو شود حتما و قطعا یکی از آن‌ها حاج کریم حیدریان است.
از انقلابیون قبل از انقلاب، که در گروه‌های مختلف فعال بود. از جلسات مخفی خانگی (سیاسی مذهبی قرآنی) تا تیم‌های کوهنوردی و گشت درکویر و جنگل که طبعا این فعالیت‌ها تحت تعقیب رژیم بود، توفیق آشنایی با این مرد را در سنوات پیش از انقلاب در کوهنوردی داشتم (با آن قامت رشید در کوه موقعی جلودار تیم می‌شد اعتراض همه در می‌آمد. چون بقیه از نفس می‌افتادند). کریم در خانواده‌ای مذهبی رشد پیدا کرد.
در فعالیت‌های پیش از انقلاب شاخص بود چه در تظاهرات آرام و چه در در گیری با نیرو‌های شاه، با توجه به تمکن مالی، از کمک به فعالیت‌های انقلابی دریغ نداشت.
در همه عرصه‌ها حضور داشت در گشت محله، در کمیته، ستاد عملیاتی، در جهاد سازندگی و جمع آوری محصول روستاییان به فرمان امام، در گروه‌های جهادی روستایی در کالپوش وبیارجمند و... برای خدمت رسانی به، ولی نعمتان انقلاب به فرمان امام و ... در سپاه و در اطلاعات سپاه.
دوستانی که با او نزدیکتر بودند می‌دانستند با وجود مشکلات، همچنان پای کار بود و صبوریش زبانزد خاص و عام، رفتارش آرام و متین و اغلب اوقات لبخند ملیحی بر لب داشت، بعد از انقلاب خط امام تعیین کننده و ممیز سایر خطوط انقلابیون بود و کریم در خط امام که خط دین حنیف و اسلام ناب محمدی به تعبیر حضرت امام بود باقی ماند.
آری شهید حاج کریم حیدریان و همه شهدای ما تابع ولایت و دوستدار مردم و انقلاب بودند و این مسیر را برای ما باز کردند تا بدانیم اگر امروز در راحتی هستیم برای چیست و مسیر راه ما کجاست و هدف ما از ماندن چیست؟
امیدواریم که شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم رسالت خود را در هر پست و مقامی که هستیم بدرستی انجام دهیم تا مورد رضایت خدا و شهدا قرار گیرد.

علی عامری_بسیج رسانه شاهرود
ارسال نظرات
پر بیننده ها