فرماندار فراهان در آیین تودیع و معارفه امام جمعه فرمهین تاکید کرد؛
فرماندار فراهان گفت: یکی از نیازهای اساسی و غیرقابل انکار و ضروری دیروز، امروز و فردای نقطه به نقطه این سرزمین پهناور ، حاکمیت وحدت و برادری و تقویت آن است و امامان جمعه در این زمینه نقشی محوری را در جامعه ایفا می کنند.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۲۳
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛  حسن خزائی پور در جلسه شورای اداری شهرستان فراهان که با حضور حجت الاسلام میرزایی رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی در فرمانداری برگزار شد به اهمّیّت و جایگاه نماز به عنوان وظیفه الهی اشاره کرد و گفت: اهمیت نماز به قدری است که ما یک سوره را در قرآن کریم به عنوان کتاب مقدس آسمانی به این مهم پرداخته و اختصاص داده شده است.

فرماندار شهرستان فراهان افزود: بنابراین نماز جمعه تنها یک آئین مذهبی و دینی نیست بلکه یک جریان متمرکز و به نوعی دایره المعارف فرهنگی ، مذهبی ، دینی و سیاسی است.

وی اضافه کرد: بعد از غیبت امام زمان(عج) ، رسالت پیامبران و ائمه اطهار(ع) باید بر دوش بزرگوارانی می‌افتاد که جامعه روحانیت ما برای هدایت انسانها این کار را در واقع به دست گرفتند و امروز اگر حاکمیت جامعه اسلامی روحانیت با آن عجین نشده بود شاید به جرأت می‌توان گفت خبری از اسلام نبود و زنده شدن اسلام و تبیین ارزش‌های دینی و فرهنگی مدیون رشادت‌ها و ایثارگری‌های جامعه روحانیت است که استمرار حکومت اسلامی را برای ما به ارمغان می‌آورند و در واقع می‌توان گفت که راه انسان ها را برای رسیدن به کمال و سعادت الهی هموار می‌کند.

فرماندار شهرستان فراهان با بیان اینکه بعد از غیبت امام زمان(عج) اگر روحانیت نبود اینک خبری از اسلام نیز نبود گفت: روحانیت ، امروز از برکات انقلاب اسلامی است و احیای فرایض محجور و فراموش شده نظیر نماز جمعه از اقدامات شایسته ی انقلاب و روحانیت بود.

وی ادامه داد: در طول تاریخ هر زمان روحانیت سردمدار یک حرکت و انقلاب شده است ، آن حرکت به سرمنزل مقصود رسیده است.

خزائی پور گفت: طبق فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماز جمعه دژی مستحکم، سنگر مهم اسلامی و یک فریضه واجبی است که قلوب مسلمانان را به هم نزدیک می کند و باعث تقویت دین اسلام و قدرت مسلمین می شود.

وی ادامه داد: نماز جمعه به عنوان یک فریضه وحدت آفرین و دشمن شکن، بیانگر شان و عظمت این جایگاه اساسی و مهم است.

فرماندار شهرستان فراهان گفت: یکی از نیازهای اساسی و غیرقابل انکار و ضروری دیروز، امروز و فردای نقطه به نقطه این سرزمین پهناور ، حاکمیت وحدت و برادری و تقویت آن است و امامان جمعه در این زمینه نقشی محوری را در جامعه ایفا می کنند.

خزائی پور در پایان از خدمات حجت الاسلام مهدی فیض کرمیان امام جمعه پیشین شهرفرمهین تقدیر و برای حجت الاسلام یعقوبی فشکی امام جمعه جدید این شهر آرزوی توفیق کرد.

ایشان در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه هفته دولت هستیم ادامه داد: هدف از تبيين عملكرد دولت اميد بخشي به آينده و همراه سازي مردم است.

فرماندار شهرستان فراهان از افتتاح و کلنگ‌زنی 63 پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در این شهرستان خبر داد و گفت: بالغ بر 252 هزار و 735 میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها هزینه شده است که اینها هدیه ای از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم شریف شهرستان فراهان است.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاران طلا‌یه‌داران عرصه اطلاع رسانی، وجدان بیدار جامعه، مشعل داران آگاهی بخشی به جامعه، تجسم و واقعی امانت، آگاهی، مسئولیت ، دلسوزی و وظیفه شناسی هستند.

حسن خزائی پور با اشاره به اینکه، خبرنگاران حلقه واسط بین مردم و مسئولان هستند اظهار داشت: خبرنگاران با نقش آفرینی می توانند در جامعه وحدت آفرین بوده و با تزریق نشاط و امید جامعه را به سمت پیشرفت ببرند.

در این جلسه حجت الاسلام رضا یعقوبی؛ به عنوان امام جمعه شهر فرمهین معارفه شد و از زحمات گرانقدر حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه سابق فرمهین تجلیل و تقدیر شد .

همچنین در این مراسم از خبرنگاران شهرستان فراهان با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.




ارسال نظرات