خبرهای داغ:
گزارش بسیج از هم افزایی بسیجیان در دهه ولایت

رزمایش کمک مومنانه، جهاد همبستگی

رزمایش کمک مومنانه، با ایجاد موجی از همیاری بین دستگاه های مختلف جامعه و حضور امید بخش مردمی، توانسته نوعی جهاد همبستگی را در جامعه ایجاد کند که گام موثری در حمایت از اقشار کم بهره و نیز مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا در جامعه بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۶۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱

پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش کمک مومنانه، بخش اول این رزمایش در سه مرحله در سراسر کشور اجرا شد.

اینک بخش دوم رزمایش کمک مومنانه در سه مرحله آغاز شده که بخش اول این رزمایش همزمان با دهه ولایت به اجرا در آمد و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نبوده است.

در همین راستا ۵۰۰ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه استان و با مشارکت دستگاه ها در شهرستان قزوین و به طور کل ۲۰ هزار بسته در سطح استان قزوین توزیع شد.

رزمایش کمک مومنانه، جهاد همبستگی

در همین راستا ۱۱۰ بسته معیشتی از سوی حوزه نبی اکرم(ص)، ۲۰۰ بسته معیشتی از سوی حوزه شهید پرویز، ۱۷۰ بسته از حوزه شهید صیاد، ۵۰ بسته از سوی حوزه آمنه خاتون توزیع شد که حوزه آمنه خاتون علاوه بر توزیع بسته های معیشتی، توزیع گوشت قربانی، ۶ میلیون تومان پول نقد و ۱۸ میلیون جهیزیه را نیز بین جامعه هدف توزیع کرده است‌‌.

همچنین در ادامه این کمک ها ۴۸۰ بسته معیشتی از سوی حوزه کوثر ولایت، ۸۰ بسته از سوی حوزه ام الائمه، ۱۱۰ بسته حوزه حضرت خدیجه، ۷۰ بسته حوزه الزهرا، ۸۰ بسته حوزه حضرت فاطمه(س)، ۱۴۰ بسته از سوی حوزه حیدر کرار، ۱۴۰ بسته از سوی حوزه ولیعصر و ۱۲۰ بسته معیشتی از سوی حوزه شهید بابایی بین جامعه هدف توزیع شد.

گفتنی است در راستای این رزمایش بزرگ ۴۰۰۰ پک بهداشتی با یازده قلم کالا و یک سری جهیزیه به ارزش ۹ میلیون تومان از سوی حوزه شهید صیاد، ۲۰۰ پک و دو سری جهیزیه ۹ میلیون تومانی از سوی حوزه آمنه خاتون، ۳۰۰ پک فرهنگی و صد پک بهداشتی از سوی حوزه کوثر ولایت توزیع شد که با توجه به درآمدی که از دوخت ماسک در کارگاه ماسک دوری کوثر ولایت وجود داشت ۳۰۰ کیلو مرغ و ۶ رأس قربانی بین جامعه هدف توزیع شد.

همچنین ۵۱۵ پک فرهنگی و ۲۵۰ بسته بسته تغذیه ای ویژه کودکان از سوی حوزه ام

الائمه(ع)، ۲۵ پک فرهنگی و ۶۰ کتاب با محوریت غدیر، دو سری جهیزیه به ارزش ۱۵ میلیون تومان، ۶۰ سری به ارزش ده میلیون تومان،از سوی حوزه حضرت خدیجه(س)، ۱۰۰ پک فرهنگی از سوی حوزه الزهرا(س)، ۵۰۰ پک بهداشتی و فرهنگی از سوی حوزه حضرت فاطمه، و هفت سری جهیزیه به ارزش هر سری ۹ میلیون تومان و تعدادی پک نوشت افزاری ویژه دانش آموزان از سوی حوزه ولیعصر(عج) و ۳۰۰ پک فرهنگی از سوی حوزه شهید بابایی در دهه ولایت بین جامعه هدف توزیع شد.

غدیر، منشأ وحدت و همدلی

همچنین در راستای حفظ و فرهنگ سازی و بزرگداشت عید سعید غدیر خم، علاوه بر توزیع بسته های معیشتی در سطح استان، طرح طبخ و توزیع اطعام غدیر با مشارکت و حضور بسیجیان استان در سطح استان قزوین اجرا شد.

در همین راستا 54 هزار پرس اطعام غدیرخم در حوزه های مقاومت بسیج شهرستان قزوین طبخ و بین مردم توزیع شد که به تفکیک ۲۲۰۰ پرس نبی اکرم، ۲۵۰۰ پرس حوزه شهید پرویز، ۴۰۰۰ پرس حوزه شهید صیاد، ۵۰ پرس حوزه آمنه خاتون، ۱۴۰۰ پرس حوزه کوثر ولایت،۲۲۰ پرس حوزه ام الائمه، ۲۰۰ پرس حوزه حضرت خدیجه، ۵۶۰ پرس حوزه الزهرا، ۳۵۰ پرس حوزه حضرت فاطمه، ۱۰ هزار پرس در حوزه حیدر کرار، ۵۵۰۰ پرس حوزه حضرت ولیعصر و ۲۰۰۰ پرس در حوزه شهید بابایی، طبخ و در بین مردم توزیع شد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها