خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی:

مباهله، روایتی از مقابله نور با ظلمت است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خوی گفت: مباهله یک روایت واقعی از مقابله نور با ظلمت است.
کد خبر: ۹۲۶۶۰۴۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰

 حجت الاسلام محمد رستمی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خوی ضمن تبریک و گرامیداشت روز مباهله، اظهار کرد: آیه 61 سوره آل عمران اشاره به واقعه مهم تاریخی به نام مباهله دارد که آیتی آشکار بر حقانیت اسلام و روشی کارآمد درراستای رفع اختلاف بین مذاهب مختلف در هر روزگاری است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه به پیامبر اسلام (ص) دستور می‌دهد که با مسیحیان نجران که در مدینه بودند گفتگوهای علمی و مذاکره داشته باشد و آنان را به دین اسلام دعوت کند و اگر راضی نشدند با آنان مباهله کند.

وی با بیان این که مباهله در قرآن با تعبیر "نبتهل" آمده است، گفت: مباهله یک سنت در تاریخ است و به معنای یک نفرین است و به عملی گفته می‌شود كه دو يا چند نفر كه در مسأله مهم دينی با يكديگر اختلاف دارند، در يك جا جمع شوند و با اصرار و تضرع به درگاه خداوند، از او بخواهند آن را كه بر باطل است رسوا و مجازات كند.

این مسئول افزود: مباهله، داستان مقابله نور با ظلمت، غلبه سپیدی بر تاریکی و رویارویی عده ای سایه نشین با ستارگان خلقت بود، سیطره توحید بر تثلیث، چیرگی معنویت نبوی بر وسوسه های خنّاسان و اوهام شکّاکان، شکسته شدن هیبت منکران و خضوع باطل در برابر حق در روز مباهله ظهور یافت.

رستمی گفت: مباهله، شکوه عظمت و کبریایی خداوند در اثبات حقانیت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و درخشش نور الهی در وجود پاک ترین و برترین انسان ها بود؛ همان کسانی که قرآن درباره آنان فرمود «خداوند می خواهد پلیدی و ناپاکی را از شما اهل بیت (ع) دور کند و کاملاً شما را پاک سازد» و به راستی مباهله، حقیقت همیشگی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار