یاداشت/

استیصال آمریکا در مقابل مقاومت اسلامی ایران

دیروز در حالی رای گیری در مورد قطعنامه پیشنهادی امریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران برگزار شد که کسی شک و تردیدی در مورد شکست این حربه آمریکا نداشت.
کد خبر: ۹۲۶۶۶۹۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دیروز در حالی رای گیری در مورد قطعنامه پیشنهادی امریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران برگزار شد که کسی شک و تردیدی در مورد شکست این حربه امریکا نداشت. در حال حاضر ترامپ مانند غریقی است که دست به هر اقدام کورکورانه‌ای می‌زند. در مورد این شکست تاریخی ایالات متحده امریکا چند نکته حائز اهمیت است:

۱- مقاومت اسلامی در مقابل دشمن کافر یک سنت الهی است و در قرآن کریم بار‌ها مورد تاکید ویژه قرار گرفته است. این پیروزی میوه‌ی درخت مقاومت است. همه باید بدانند که در سنن الهی هیچ تردیدی نیست و منتظر پیروزی‌های بیشتر باشند.

۲-قدرت استدلالی ایران در حوزه‌ی حقوق بین الملل حتی شورای امنیت که رکنی از ارکان سازمان ملل است را متوقف کرد و توانست نهاد سیاسی ملل متحد را متقاعد کند که امریکا تنهاست.


۳-بعد از این شکست مفتضحانه امریکا نمی‌تواند به راحتی از ابزار شورای امنیت استفاده کند. به عبارت دیگر جایگاه امریکا به عنوان ابرقدرت مستکبر در شورای امنیت دچار چالش شده و از این پس امکان رد نظرات این کشور در شورا بیشتر خواهد شد.

۴- بستر لازم جهت شکست تحریم‌ها و حصر در سایر حوزه‌هایی که امریکا بطور یکجانبه بر ملت ما تحمیل نموده، ایجاد شد، چون نوعی بی رمقی و ناتوانی در سیاست خارجی امریکا پس از استعفای بریان هوک که مسول میز ایران در وزارت خارجه امریکا بود و این شکست در شورای امنیت، خودنمایی می‌کند.

۵-ترکیب آراء ماخوذه موکدا نشان دهنده‌ی شکستی راهبردی برای امریکا در شورای امنیت می‌باشد. کشور‌های اروپایی که غلام حلقه به گوش امریکا هستند امروز نشان دادند که می‌توانند بصورت آرام از کنار امریکا کنار بروند. شاید شرم این کشور‌ها در عدم پایبندی به برجام باعث شد که موضع متفاوتی از اربابشان بگیرند.

۶-طرح موضوع برقراری ارتباط بین رژیم غاصب اسراییل و امارات در زمان طرح این قطعنامه در شورای امنیت در راستای کم رنگ کردن این شکست بود، ولی همه می‌دانند که امارات، بحرین و عربستان بطور جدی و از قبل با رژیم صهیونیستی ارتباط داشتند و این برقرای ارتباط نمی‌تواند شکست امریکا در شورا را سرپوش بنهد.

۷-با توجه به تهدید امریکا به استفاده از مکانیزم ماشه باید اظهار نمود که اعمال این مکانیزم به تنهایی و بدون همراهی اعضای شورای امنیت ره به جایی نمی‌برد.

امید آنست که با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و تبعیت مسولین از راهبرد‌های ایشان در گام دوم انقلاب به قله‌های پیشرفت و ترقی و تمدن سازی نایل شویم.

یادداشت از بسیج اساتید دانشگاه کردستان
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات