همزمان با سراسر کشور

آئین همایش ملی نخبگان در قزوین برگزار شد

آئین همایش ملی نخبگان و پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۷۷۵۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آئین همایش ملی نخبگان و پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز همزمان با سراسر کشور در قزوین برگزار شد.

در این همایش که با حضور دکتر خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از 58 نفر از نخبگان کشور توسط بنیاد فرهنگی البرز تجلیل شد.

تجلیل شدگان این همایش از جامعه نخبگان، دانشجویان رشته پزشکی و غیرپزشکی و طلاب هستند که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم تحقیقات و فناوری اطلاعات به بنیاد فرهنگی البرز معرفی می‌شوند.

بر این اساس ابوالفضل کربلایی حسینی غیاثوند دکتری معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تجلیل شد.

گفتنی است؛ بنیاد فرهنگی البرز در طول بیش از نیم قرن از عمر خود، صرفاً در بخش اهدای جوایز علمی به نخبگان کشور فعالیت می‌کند و در طول این سال ها، بیش از چندین هزار نفر از برترین‌های کشور را با هدف ترویج فرهنگ وقف علمی در کشور و آشنایی بیشتر جامعه با نیّات واقف و فعالیت‌های این بنیاد، مورد تقدیر و تشویق قرار داده است.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف كمک به اشاعه فرهنگ كشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش­ آموزان برگزیده و نوباوگان و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای "جایزه بنیاد البرز" به همت مردی خیراندیش و نیک سیرت، مرحوم حسینعلی البرز تأسیس و وقف گردیده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را (که تعدادی از ایشان، هم‌اکنون نیز دارای مسؤولیت‌های حاکمیتی و اجرایی هستند)، مورد حمایت و تشویق قرار داده و این مهم طی سال های اخیر در قالب همایش های ملی و استانی با حضور مقامات علمی و مسؤولین كشوری محقق شده است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار