عملیات اجرائی مرمت بام مسجدجامع ساوه آغاز شد

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: عملیات اجرائی مرمت بام مسجد جامع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۴۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا ایاز رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ساوه با اشاره به آغاز عملیات اجرائی مرمت بام مسجدجامع ساوه، گفت: برای اجرای طرح مذکور که شامل انجام کاهگل، بندکشی، پاکسازی و اندودکاری است، ۱۱۸ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این که این طرح یک ماه به طول خواهد انجامید، اظهار کرد: بام مسجد جامع حدود ۳۵۰۰ متر مساحت دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه بیان کرد: مسجد جامع ساوه با یک حیاط، گنبد و ایوان، مناره و شبستان، دو محراب قدیمی با کتیبه‌ای به خط کوفی و دو محراب عصر صفوی با کتیبه خط ثلث، یکی از بناهای مذهبی زیبا و دیدنی است که یکی از آثار ملی کشورمان به شمار می‌رود.

وی همچنین از ساخت ساختمان کارگاه چلنگری (آهنگری سنتی) در این اداره خبر داد و بیان کرد: برای این منظور ۳۸۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته که هم اکنون عملیات اجرائی آن آغاز شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: ساوه استادکاران و هنرمندان مشهوری در رشته چلنگری دارد از این رو می‌تواند مکانی مطلوب برای رونق فعالیت‌های آنان و احیای صنایع‌دستی باشد.

وی ایجاد اشتغال و احیای صنایع دستی نیاکان و بازاریابی را از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این کارگاه برشمرد و گفت: دو خانه معروف به مقدس زاده و جوکار در ساوه  برای قرار گرفتن در لیست آثار تاریخی به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی معرفی شده است که هم اکنون روند اداری را می‌گذراند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات