مسئول بسیج محلات سپاه امام رضا(ع) گفت: بسیج به عنوان مجموعه‌ای پیشران در حل مسائل انقلاب در بحران‌ها و رویداد‌های مختلف همواره سعی داشته نقشی فعالانه و اثربخش ایفا کند.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۲۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷
حجت الاسلام فریور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ به مناسبت 31 مرداد  روز جهانی مسجد در خصوص نقش کلیدی مسجد در برنامه های بسیج اظهار کرد:  درمجموعه اسناد بالادستی بسیج محلات و بیانات امامین انقلاب اسلامی به مرور تاکید شده است، که همانا مسجد هسته اصلی مقاومت فرهنگی است. در یکی از اجتماعات ائمه جماعات مساجد تهران، رهبر حکیم انقلاب اسلامی فرمودند اگر حصار و خاکریز فرهنگی نباشد، همه چیز از دست می‌رود بنابراین می‌توان گفت که نگاه حضرت آقا به مسجد، نگاهی به عنوان «هسته مقاومت، برنامه ریزی، حرکت و بسیج فرهنگی» است و از این رو، مساجد می‌توانند و باید  نقش خود را فعالانه در این زمینه ایفا کنند.
 
بسیجیان بازوان اجرایی امام جماعت مسجد

وی افزود: بسیج مسجد را محور فعالیت خود همواره دانسته و مجموعه فعالیت هایش را ذیل تقویت پایگاه اجتماعی مسجد در محله انجام می‌دهد وبه تعبیری عملا بسیجیان بازوان اجرایی امام جماعت مسجد محسوب می‌شوند.
 
مساجد مرکز اصلی آموزش و اعزام نیرو در دوران دفاع مقدس

مسئول بسیج محلات سپاه امام رضا(ع) عنوان داشت: مساجد مشهد در بازه زمانی دفاع مقدس به عنوان مراکز اصلی اعزام وآموزش نیرو محسوب می‌شدند. از گرفتن کمک‌های مردمی و ارسال هدایا وکمک به رزمنگان تا اقدامات فرهنگی وامنیتی در محلات را برعهده داشتند از جمله ماموریت‌ها وفعالیت‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج برگزاری مراسمات و یادواره برای شهدا، تقدیر از خانواده رزمندگان وخانواده شهدا در محله وهمچنین برگزاری مراسمات فرهنگی آیینی بود تا ضمن بالا بردن روحیه شهادت وایثارگری بتوانند معارف دفاع مقدس را درسطح جامعه جاری کنند این جریان با قوت بعد از پایان دفاع مقدس نیز ادامه یافت و اوج آن در دهه شصت در مساجد درقالب گروه‌های سرود، تئاتر ومجموعه‌های هنری در محلات مشهد ظهور و بروز داشت.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان مجموعه‌ای پیشران در حل مسائل انقلاب در بحران‌ها و رویداد‌های مختلف همواره سعی داشته نقشی فعالانه و اثربخش ایفا کند. مهمترین ماموریت بسیج بسیج‌کنندگی آحاد مردم است که در این اتفاقات و بحران‌ها ضرورتی بیشتر پیدا می‌کند و بسیج با تجمیع ظرفیت‌های مردمی اقداماتی از قبیل توزیع بسته‌های حمایتی و امدادی، تعمیر وبهسازی منازل آسیب دیده، ضدعفونی معابر وخیابان ها، توزیع ماسک وتولید ماسک و تجهیزات بهداشتی، توزیع بسته‌های حمایتی در زمایش مواسات و... که تمامی این امور ذیل همان ماموریت بسیج کنندگی با تجمیع ظرفیت‌های مردمی صورت می‌پذیرد.

فریور ادامه داد: مجموعه بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه وپیشران تکلیف ومسئولیت خود را حل مسائل انقلاب اسلامی وخدمت به آحاد مردم قرارداده است؛ لذا در موقعیت‌ها و شرایط مختلف ناظر به حل مسائل برش اقدام خود را تعیین می‌کند.
 
وی در خصوص نقش بسیج در انتخابات بیان داشت: در آستانه انتخابات بسیج نقش ترغیب آحاد مردم به حضور در انتخابات و هر چه پرشورتر برگزار شدن انتخابات را دارد، شاخص‌های انتخاب اصلح را برای مردم تبیین می‌کند وخارج از ورود مصداقی بایستی منویات امامین انقلاب اسلامی در عرصه‌های سیاسی را برای مردم بازگو نماید.
 
وی در پایان گفت: بسیج همواره در برگزاری مراسمات آیینی، مذهبی وملی حضور پررنگی داشته و نسبت به غنی سازی این مراسمات اقداماتی را انجام می‌دهد، مخصوصا در شرایط فعلی و باتوجه به بیماری کرونا بسیج با ارائه مدل مطلوب تعظیم شعائر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند الگوی مطلوبی برای سایر ارگان‌ها ونهاد‌ها باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها