نماینده، ولی فقیه در کردستان:

مسوولیت‌پذیری بوسیله امر به معروف و نهی از منکر ایجاد می‌شود

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه بی تفاوتی نسبت به امور و مسائل مختلف منکر است، گفت: فرهنگ مسوولیت‌‎‎پذیری بوسیله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۸۹۳۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
به گزارش  خبرگزاری بسیج از کردستان،  آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در یکصد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر اگر در جامعه از بین رود همه فرائض دیگر هم به فراموشی سپرده می‌شود.

وی بر توجه ویژه به فرهنگ معروف و منکر تاکید و اضافه کرد: اگر این فرهنگ در جامعه ساری و جاری شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها برطرف خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه فرق منافق و مومن، در مسوولیت پذیری مومن است، یادآورشد: فرهنگ احساس مسوولیت داشتن بوسیله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ایجاد می‌شود.

وی بر رعایت فاصله اجتماعی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید و از عدم رعایت آن در برخی جلسات و همچنین جلسه شورای فرهنگ عمومی انتقاد کرد و افزود: رعایت این موارد بهداشتی خود عمل به معروف محسوب می‌شود.

چاپ ۷۶ عنوان کتاب در کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این جلسه از چاپ ۷۶ عنوان کتاب از اول سال تاکنون خبر داد و گفت: طرح‌های بهاره و تابستانه کتاب امسال با استقبال گسترده مردم استان اجرا شد به گونه‌ای که در فروش کتاب جزو استان‌های برتر کشور شدیم.

عبیدالله رستمی اظهار داشت: ۸۰ کتابفروشی استان در طرح تابستانه کتاب شرکت کردند و حدود یک میلیارد تومان نیز فروش داشتند.

وی اضافه کرد: تهیه و طراحی پوستر با موضوع حجاب و عفاف، اجرای مسابقه ایده، تجیل از بانوان محجبه از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این استان طی فصل تابستان است.

رستمی گفت: برگزاری کارگاه آموزش حجاب و عفاف در سروآباد و کارگاه آموزش آنلاین این فریضه، مسابقات ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان، آیین مهرورزی رضوی، تجلیل از ۱۹ نفر از دانش آموزان برگزیده جشنواره شفا در روستای قروچای دهگلان از دیگر برنامه‌های اجرا شده استان در این مدت است.

وی افزود: آغاز ساخت پردیس سینمایی سقز، تولید محتوای فضای مجازی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری تور خبری بازدید از طرح‌های عمرانی شهری و پیگیری مسکن ملی اهالی رسانه از دیگر اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در سال جاری است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

تضعیف خدمات دولت خدمت به دشمن است

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر کردستان در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم اظهار داشت: عاشورا انسان‌ها را هدایت کرد تا در دنیا آزادانه زندگی کنند.

محمود الله مرادی اضافه کرد: در شرایط سختی که کشور با تحریم‌ها مواجه شده اقدامات و کار‌های زیاد و تاثیرگذاری انجام شده و معتقدیم تضعیف خدمات دولت خدمت به دشمن است که عده‌ای ناآگاهانه یا به دلیل منافع شخصی درصدد زیرسوال بردن این خدمات هستند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اگر مردمی شود موفقیت حاصل می‌شود لذا انتظار می‌رود مسوولان در این زمینه بیشتر تلاش کنند و می‌طلبد جلسه‌ای مثل شورای فرهنگ عمومی به طور منظم و با حضور مسوولان تشکیل شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار