خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان:

ارتقا و توجه به معنویت باعث افزایش سلامت روح و روان انسان می‌شود

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان گفت: ارتقا و توجه به معنویت باعث افزایش سلامت روح و روان انسان می‌شود و به انسان کمک می‌کند که مسیر زندگیش را درست طی کند.
کد خبر: ۹۲۶۹۱۹۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

ارتقا و توجه به معنویت باعث افزایش سلامت روح و روان انسان می‌شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در سومین طرح چهره به چهره آموزش‌های عقیدتی سیاسی پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه حضرت زهرا (س) سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: آموزش‌های عقیدتی سیاسی در واقع در 6 محور برای آحاد بسیجیان در نظرگرفته شده که مهمترین محورهای آن آموزش قرآن کریم، آموزش احکام، سبک زندگی اسلامی، دانش سیاسی، اخلاق و اصول عقاید است.

وی با بیان اینکه منظور از حبل الهی، قرآن کریم، توحید، امیرالمومنین(ع) و نماز و روزه است، گفت: قرآن، نماز و روزه نور است، وضو گرفتن نور است، در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کردن نور است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان ابراز داشت: ما باید این نورها را درمحیط خانواده و کار دخیل کنیم؛ متاسفانه مشکلاتی که امروز جامعه ما را فرا گرفته این است که حبل الهی را فراموش کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: قرآن برای زنده‌ها است، پیامبر گرامی اسلام(ص) قرآن را برای زنده‌ها می‌خواند بنابراین در فضایی که شیطان هست خدا نیست، در محیطی که غیبت است خدا نیست.

مختاری ابراز داشت: باید به این باور برسیم که زندگی ما توأم با نورانیت باشد و این نورانیت در حبل الهی است بنابراین باید تلاش کنیم که اهل دعا و نیاش باشیم؛ حبل الهی در این است که به خدا توکل کنیم و در انجام کارها اخلاص داشته باشیم.

وی با بیان اینکه معنویت گوهر اصلی اجتناب ناپذیر بودن است، افزود: ارتقا و توجه به معنویت باعث افزایش سلامت روح و روان انسان می‌شود و به انسان کمک می‌کند که مسیر زندگیش را درست طی کند.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان تصریح کرد: عناصر تقویت معنویت عبارت از ایمان، تقوا، زهد، نورانیت و اخلاص است.

حجت الاسلام بیاتی از کارشناسان مذهبی نیز در این جلسه بیان کرد: پیامبراسلام(ص) می‌فرماید برای شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حرارت و گرمایی در دل‌های مومنان است که هرگز سرد و خاموش نخواهد شد.

وی گفت:عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ازابتدای خلقت بوده است و یکی از اساس و برکات عزاداری حضرت اباعبدالله زنده بودن اسلام و شیعه است.

این کارشناس مذهبی افزود: ماه محرم یعنی حرام شده و چرا ماه محرم به این نام نامیده شده است، 4 ماه حرام است که شامل ماه محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در روایات و سریع معصومین (ع) تاکید فراوانی برعزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده است، گفت: یکی از مهمترین علت‌های عزاداری  برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این است که اسلام به وسیله آن تا قیام قیامت زنده بماند.

بیاتی تصریح کرد: آمرزش گناهان، عاقبت به خیری و استجابت دعا از دیگر آثار و برکات ماه محرم است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات