خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس:

تخفیف ویژه خدمات جهاد دانشگاهی فارس به فرهنگیان بسیجی

دکتر جوکار از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین این سازمان و جهاد دانشگاهی استان به‌منظور ارائه تخفیف ویژه خدمات این نهاد به فرهنگیان بسیجی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۹۴۶۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر جوکار، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس در نشست با مدیر و معاونین آموزش و پرورش و اعضای شورای اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان شهرستان بیضا از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین این سازمان و جهاد دانشگاهی استان به‌منظور ارائه تخفیف ویژه خدمات این نهاد به فرهنگیان بسیجی خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، فرهنگیان بسیجی با مراجعه به جهاد دانشگاهی استان و ارائه معرفی‌نامه می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف ویژه خدمات جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

وی افزود: این خدمات شامل برگزاری دوره‌های آموزش رایانه، پرورش گل و گیاه، گیاهان دارویی، دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، عکاسی و... است.

توانمندسازی درحوزه تولید واشتغال، تولید محتواهای فرهنگی، دینی و اعتقادی، شرکت و برگزاری همایش‌ها و اردوهای فرهنگی و علمی و استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف درمانی جهاد دانشگاهی از جمله بانک خون بند ناف، کلینیک دندان‌پزشکی، فیزیوتراپی و بینایی‌سنجی از دیگر خدماتی بود که جوکار به آن‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه این جلسه ضمن اشاره به ایام محرم و شهادت امام حسین(ع) گفت: حسین(ع)، نه جزئی از تاریخ که روح تاریخ است و محرم، یک بهانه موسمی برای گفت‌وگو در خصوص حسین(ع) و اصحاب عاشورائیش نیست که سمبلی فراتاریخی برای زیست مومنانه و حیات جاوید است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس گفت: حسین(ع) لوح فشرده‌ای است که تمام ارزش‌های الهی و انسانی، یک‌جا در وجود ایشان جمع است و بزرگترین مانور تجلی اراده الهی برای ارائه انسان کامل است، لذا هیچ دانشگاهی را یافت نمی‌کنیم که در یک نیمروز، هزاران درس دلدادگی و آزادگی داده باشد.

جوکار بیان كرد: با این توصیف باید گفت، انسان، میوه کائنات است و انسان‌شناسی، یکی از مهم‌ترین معرکه‌های علمی است که آموزش و پرورش، با آن روبه‌روست. معلم باغبان هستی است و به حقیقت پرورش‌دهنده میوه دانش‌آموز است، چرا که خداوند آفریدگار بوده و معلم در طول اراده الهی، پروردگار است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان فارس ادامه داد: خروجی که از سیستم نظام برنامه درسی اسلامی بیرون می‌آید، باید سخته و سنجیده، سؤالات بنیادین تربیتی را پاسخ دهد. اینکه کمال، یک مفهوم قراردادی است یا واقعی؟ لذت در فعل انسانی تابع است یا متبوع؟ هنر چیست و ارزش آن کدام است؟ روح واقعیت دارد یا تصور است؟ خداوندی هست یا نیست؟ هویت چیست؟ تعریف تربیت چیست؟ نقش وراثت در تربیت چیست؟ واقع بینی و آرمان‌گرایی چگونه است؟

جوکار گفت: بدون توجه به پاسخ چنین سؤالاتی، نمی‌توان از تربیت سخن راند. این سؤالات، سنگ بنای تئوری‌پردازی تربیتی است. اگر می‌خواهیم سیستم تربیتی ما نه فارغ‌التحصیل و کارمندپرور که متفکرپرور باشد، باید بدانیم علم به تنهایی کافی نیست، چرا که تفکر، همان موادی است که باید روی علم ترشح شود تا علم هضم شده و جزیی از شخصیت متعلم شود. بنابراین آموزش و پرورش، به‌عنوان بزرگ‌ترین دستگاه معنویت‌ساز، می‌تواند از طریق منابع چهارگانه معرفت(علم، عقل، شهود، وحی)، راه فتوحات آینده را هموار كند به‌طوری که اجازه ندهد، گزاره‌های غیر عقلی و ایدئولوژیک سکولار، در لا به‌لای علم جاسازی شده و به نام علم به خورد دانش‌آموز مسلمان داده شود.

جوکار یادآور شد: بنابراین دایره انسان‌شناسی دینی، چهار بعدی است، نه تک بعدی. از همین‌رو است که باید لیبرالیسم را دیکتاتوری نفسانیت تعریف کرد. اسلام به علم اعتقاد راسخ دارد و هرگز حقیقت علم را کنار نمی‌گذارد، اما علم را صرفاً یکی از منابع معرفت می‌شناسد نه همه آن. این نوع انسان‌شناسی تک بعدی، به حقیقت جانورشناسی است نه انسان‌شناسی، چرا که انسان غیر از طول و عرض، عمق و ارتفاع نیز دارد.

وی در پایان سخنان خود در این نشست مشارکت تمامی فرهنگیان در جشنواره ایده‌پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا را خواستار شد و تصریح کرد: فارس، از میان تمامی استا‌ن‌ها، پیشتاز ثبت‌نام و ثبت ایده در جشنواره تعلیم و تربیت در دوران کرونا است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار