محب و دوستدار اهل بیت(ع) نمی‌تواند با دشمنان آنان دوستی داشته باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: محب و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام)، نمی‌تواند با دشمنان آنان دوستی داشته باشد، در یک دل دو محبت در عرض هم نمی‌گنجد.
کد خبر: ۹۲۷۰۲۶۵
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
اگر میخواهی در منازل بهشتی همنشین پیامبر باشی بر قاتلین اباعبدالله علیه السلام لعنت بفرست
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان، حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع پاسداران و کارکنان ناحیه مقاومت محمدرسول الله (ص) کنگان با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به حدیثی زیبا از امام رضا (ع) اشاره کرد.

وی گفت: برای ورود به وادی اهل بیت پنج دستورالعمل از امام رضا (ع) خطاب به ریان بن الشبیب مطرح کرد و این دستورالعمل عبارتند از: اول، بکاء بر سیدالشهدا، که اگر اشک بر گونه هایت سرازیر شد خداوند تمام گناهانت را می‌بخشد.

محمدی ادامه داد: نکته دوم زیارت اباعبدالله (ع) که میگویند اگر می‌خواهی خدا را ملاقات کنی و هیچ گناهی برایتان نباشد باید به زیارت امام حسین (ع) بروید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کنگان اظهار داشت: سومین عمل لعن بر قاتلین آن حضرت است، اگر میخواهی در منازل بهشتی همنشین پیامبر باشی بر قاتلین اباعبدالله لعنت بفرست.

وی افزود: چهارمین اعمال آرزوی معیت با اصحاب امام حسین (ع) است، گفت: شده است که اگر می‌خواهی مانند اصحاب امام حسین (ع) ثواب شهادت ببری هر وقت یاد امام حسین (ع) و یارانش را یاد کردی آرزوی معیت با آن‌ها را کنید.

حجت الاسلام محمدی گفت: اگر شیفته‌ی اهل بیت هستیم، باید دوستان آنان را هم دوست بداریم. محب و دوستدار اهل بیت (علیهم السلام)، نمی‌تواند با دشمنان آنان دوستی داشته باشد، در یک دل دو محبت در عرض هم نمی‌گنجد.

سخنران این مراسم یادآور شد: بحث مهم تولی و تبری در همین جا مطرح می‌شود، شیعه و موالی اهل بیت (علیهم السلام)، بی خط و بی موضع نیست و با مخالفانِ اهل بیت (علیهم السلام)، مودت و طرح دوستی نمی‌ریزد.

وی ادامه داد: با همه‌ی اهمیتی که برای محبت و دوستی با خاندان پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) قائل هستیم، اگر این ایجاد علاقه، به صورت درست، دقیق و آموزش‌های صحیح همراه نباشد، چه بسا نوعی غرور، غفلت و افراط پیش آید و نتیجه‌ی معکوس دهد.

گفتنی است در این جلسه ضمن قرائت زیارت عاشورا به عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) پرداخته شد.

پایان خبر/
ارسال نظرات
آخرین اخبار