خبرهای داغ:
به مناسبت ششمین سالگرد شهادت مدافع حرم موسی کاظمی بیش از ۵۰۰بروشور معرفی شهید در محافل عزاداری سیدالشهداء توزیع شد و مراسمی بر سر مزار پاک این شهید برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۷۰۵۷۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد،این کار به همت حوزه مقاومت بسیج امام سجاد علیه السلام یزدانشهر و جبهه فرهنگی شهید ابراهیم هادی صورت پذیرفت. شهید موسی کاظمی، اولین شهید مدافع حرم یزدانشهر و سومین شهید لشکر ۸ نجف اشرف می‌باشد که یکم شهریور سال ۹۳ در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.شهید موسی کاظمی ۲دختر نیز دارد، که دومین دختر او در چهلم شهادتش دیده به جهان گشود.مزار این شهید عزیز، در گلستان شهدای یزدانشهر واقع شده است.
سرگذشت شهید کاظمی
در روزهایی که تروریست‌های تکفیری تهدید کرده بودند حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) را با خاک یکسان کنند شهید موسی کاظمی کوله‌بارش را بست تا دشمنان فکر تهاجم را از سرشان بیرون کنند. دو بار به سوریه اعزام شد و شهریور سال ۱۳۹۳ شربت گوارای شهادت را نوشید تا اولین شهید شهر یزدان‌شهر لقب بگیرد. شهید کاظمی هنگام اعزام دختری هفت ساله به نام «دینا» داشت و ۴۰ روز پس از شهادتش فرزند دومش به نام «نازنین» به دنیا آمد. نبود همسر و تولد فرزند روزهای سخت و دلتنگ‌کننده را برای همسر شهید رقم زده بود ولی ایشان با توکل بر خدا و شهید، سختی‌ها را پشت سر گذاشت هر چند که هنوز گلایه‌هایی باقی است.
ازدواج شهدایی
آذر ماه ۸۳ بود که آمدند خواستگاری. شرط هایش را روی یک کاغذ لیست کرده بود. دوست داشت همسرش با ایمان و با حیا باشد، با رفت و آمد و صله رحم مشکلی نداشته باشد، دستپختش خوب باشد و کلی شرط ریز و درشت دیگر… شرط هایش خیلی سخت نبود. حرف هایش را که زد، آخر صحبت هایش گفت عاشق شهادت است…گفتم کو حالا جنگ؟! گفت، منظورم این بود که دوست دارم هر وقت خدا خواست جانم را بگیرد در راه خودش باشد… این حرف ها حسابی مرا به فکر فرو برد.
اعتقاد راسخ شهید موسی کاظمی
اعتقاد داشت من باید به درد این مملکت و اسلام بخورم. وقتی ایشان برای بار اول به سوریه می‌رفت اول شهریور سال ۹۲ بود. وقتی می‌خواست برود به ایشان گفتم اگر شما بروی چه کسی از ایران دفاع کند؟ به من گفت اگر خانه همسایه‌مان را دزد بزند و ما، در خانه‌مان را ببندیم و به روی خودمان نیاوریم دزد آمده، بالاخره دزد سمت خانه ما هم خواهد آمد چون مطمئن است کسی به کسی کمک نمی‌کند. می‌گفت اگر سوریه شکست بخورد سمت ایران خواهند آمد. می‌گفت اگر من که پاسدارم نروم برادر شما که کار و رشته‌اش چیز دیگری است باید بجنگد.
وصیت نامه شهید موسی کاظمی
خدایا من را لایق لقای شهادت قرار ده
خدایا! کمک‌مان کن که در صحنه عمل، پایمان نلغزد و استوار بر ایمان و عقیده خود بمانیم
خدایا! من را از شر وسوسه‌های شیطانی برهان
خدایا! آرزویم شهادت در راه تو بوده و هست. آن را برای من و دیگر دوستانم در این راه مقدر بگردان
خدایا! زمانی که ما را آمرزیده‌ای از این دنیا ببر، و آن زمانی که گناهان ما را بخشیده‌ای، پاک گردانیده‌ای، ما را لایق این لقای خودت و شهادت در راه خود، قرار ده
ای خدا! تو را به پهلوی شکسته حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) قسم، که این سری دیگر قسمت ما بگردان شهادت در راه خودت را ان‌شاءا…

ارسال نظرات
پر بیننده ها