آیت الله علم الهدی:

معرفت شناسی در عزاداری حسینی همراه باشد

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: اشکالی در عزادارای‌ها وجود دارد و آن این است که در عزاداری‌های تاسوعا و عاشوا فقط احساسی برخورد می‌کنیم اما باید به معرفت‌شناسی نیز برسیم.
کد خبر: ۹۲۷۰۷۴۰
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در سخنرانی مراسم تاسوعای حسینی در حرم رضوی اظهار داشت: بزرگ‌ترین امتیاز کربلا این بود که وجود اقدس سیدالشهدا (ع) در جریان عاشورا در برابر دیده جهانیان در تمام قرن‌ها و زمان‌های آینده تابلو‌هایی را نصب کردند تا بشریت مجموعه آموزه‌های دینی در قرآن و سنت پیامبر (ص) را در این تابلو‌ها ببینند و واقعیت آموزشی دین را با بصیرت کامل بیاموزند و از جمله این نماد‌های برجسته وجود مقدس حضرت ابالفضل عباس (ع) بود.

وی ادامه داد: عشقی که درون جان هر انسانی قرار دارد مربوط به گرایش‌های درونی ماست و در کنار گرایش‌های مالی حاکم در وجودمان، یک سلسله گرایش‌های معنوی نیز داریم و خداگرایی از گرایش‌های فطری و باطنی همه انسان‌هاست.

امام‌جمعه مشهدمقدس گفت: خداگرایی در درون همه انسان‌ها حتی انسان‌های منکر خدا وجود دارد، عشق، تمام محبت‌ها و وجود انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد پس اگر عشق به خدا محقق شود چنان به کمال می‌رسد که تمام وابستگی‌ها جز عشق به خدا از بین می‌رود و ائمه اطهار نسبت به خدا این عشق را داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امام حسین (ع) حتی برای پیامبر اکرم (ص) مظهر خداست و پیغمبر با عشق به مظهر خدا، عشق به خدا را نشان می‌دهد. اشکالی در عزادارای‌ها وجود دارد و آن این است که در عزاداری‌های تاسوعا و عاشوا فقط احساسی برخورد می‌کنیم البته این احساس خوب است، اما باید به معرفت‌شناسی نیز برسیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها