یادداشت مدیر فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد دولت آباد؛

به یاد سردار دلها در شب عاشورا

خداوندا همراه خود دو چشم بسته آوردم که ثروت آن در کنار همه ناپاکی‌ها یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است. گوهر اشک بر اهل بیت است. گوهر اشک دفاع از مظلوم٬ یتیم٬ دفاع از محصور مظلوم در چنگ ظالم... ».
کد خبر: ۹۲۷۱۱۲۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجید صفامهر مدیر فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی یادداشتی تحت عنوان «به یاد سردار دلها در شب عاشورا» نوشته است.  

به یاد سردار دلها در شب عاشورا

متن یادداشت به شرح زیر است:

خداوندا همراه خود دو چشم بسته آوردم که ثروت آن در کنار همه ناپاکیها یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است. گوهر اشک بر اهل بیت است. گوهر اشک دفاع از مظلوم٬ یتیم٬ دفاع از محصور مظلوم در چنگ ظالم... ».

قسمتی از وصیت نامه سردار دلها

... این چه گریستنی است٬ گویا ستاره بر ماه و خورشید می گرید! اینگونه نیست که او دیگر نباشد بلکه در نور ابدیت مستتر است. ابدیتی به وسعت حق٬ به رنگ عشق٬ با صدای واقعیت٬ به لمس عدالت و طعم جهاد.

جای تعجب نیست٬ الگو حقیقی است. راه را روشن میشناساند.  قبلا نیز چنین کرده و باز هم چنین می آفریند. اینکه ما ملت امام حسینیم باور پذیر است وقتی محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته.

گویی قصه شام و کوفه به وسعت تاریخ است و این یعنی امروز نیز نوای هل من ناصر ینصرنی ولی را ولی شناسان درک میکنند. یعنی وفاداران با او میمانند. یعنی یاران واقعی او کمند. یعنی نهضت او زنده است و زنده میماند تا علمدارانش علم حق را به دست با کفایت و یداللهی صاحبش برسانند.

حال این راه نوشت و آن سرنوشت.

این کشتی و آن نجات

این چراغ و آن هدایت

این واقعیت و آن حقیقت

این شهادت و آن رجعت

و....

آنچه این راه و پویندگان آنرا متمایز می‌سازد٬ آموزشی است که در این مکتب توسط آموزگارانش داده میشود. اما مگر استاد چه گفته که شاگردان مرز بقا و فنا را در مینوردند٬ عشق را دستمایه عبور از هستی قرار  می‌دهند٬ در راه معشوق سر از پا نمیشناسند و محبوب را در درون جستجو می‌کنند.

اینک که شهدا مانده اند و زمان ما را با خود برده است مبادا فرصت رفتن در ماندن از دست برود. مبادا صورت غفلت دیده نشده و روشنی راه درک نگردد. اگر حقیقتش را بخواهید فرقان یعنی همین! آیا نور قرآن٬ چراغ امام٬ وجود رهبر و خون شهیدان برای شناخت حق از باطل کافی نیست؟

و

« سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار