رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین بازگشایی نخستین اردوگاه راهیان بهشت مقاومت در کرمان عنوان کرد:

تفسیر و تبیین مکتب حاج قاسم با آثار هنرمندانه

سردار غلامرضا سلیمانی خاطر نشان کرد:  ما وظیفه داریم که این مکتب را با استفاده از آثار هنرمندانه، نوشتن کتاب، ساختن فیلم، روایات، داستان تفسیر و تبیین کنیم.
کد خبر: ۹۲۷۲۵۶۰
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی نخستین اردوگاه راهیان بهشت مقاومت در کرمان  با حضور  سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین  برگزار شد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  ضمن  درود به ارواح مطهر شهدا به ویژه روح بلند و ملکوتی امام شهیدان و خاصه روح با عظمت سیدالشهدای جبهه های مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهید ایشان و همچنین ارواح طیبه ۳۶ هزار دانش آموز میهن اسلامی  اظهار داشت: کمتر از چهار ماه به سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرصت داریم و باید در سراسر میهن اسلامی برنامه های متنوع و خوبی با رویکرد مردمی و عالمانه اجرا کنیم.

وی افزود: پیشنهادی که دارم این است که در سراسر کشور ۵۹ هزار واحد دانش آموزی فعالیت می کند که این واحدها می توانند گروه های سرود آماده کنند و در سطح محلات، آموزشگاه ها و محله ها به اجرای برنامه بپردازند و نسبت به معرفی شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش داشته باشند.

این مقام مسئول ادامه داد: سرود یک هنر است و یکی از رسالت های ما معرفی شخصیت بزرگ شهید سلیمانی به نسل جوان و به ویژه دانش آموزان از راه هنر است و یکی از ابزارها و راهکارهای هنری ارائه سرودهای خوب است؛ ان شاالله مسابقه سراسری بین این گروه های سرود برگزار خواهد شد و البته با صدا و سیما نیز هماهنگ شده است که در سطح رسانه ملی گروه های سرود برتر از استان های حضور پیدا کنند و در آنجا به اجرای سرود بپردازند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:  دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس در گردان های رزم، اطلاعات و عملیات، دسته های شناسایی، واحدهای تخریب چی و غواص حضور داشتند که یگان های آنان حالت آفندی داشت چرا که اوج حضور در جبهه ها زمان عملیات بود نه زمان پدافندها  دانش آموزان حتی به خط پدافندی علاقمند نبودند.

وی عنوان کرد: امروزه دفاع ما متفاوت است، دفاع ما در گام دوم انقلاب، تحقق این بیانیه است چرا که بیانیه گام دوم انقلاب سند راهبردی برای ملت ایران با محوریت جوانان با روحیه جهادی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۲ بار جوانان و نوجوانان را مورد خطاب قرار داده اند و بنابراین محور حرکت جوانان، دانش آموزان و دانشجویان با تأکید بر امید به آینده، عدم هراس از دشمن، روحیه جهادی و جهش در پیشرفت هستند و ما باید خود را آماده کرده و جبران عقب ماندگی ها را داشته باشیم.

سردار سلیمانی ادامه داد: عقب ماندگی های ما مربوط به دوران طاغوت و قبل از آن است و در دوران انقلاب همواره در حال پیشرفت بوده ایم، پیشرفت های صریح، خارق العاده و محیر العقول که این مطلب را مراکز معتبر بین المللی تأیید کرده اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب مهمترین و اولی ترین عرصه، عرصه علم و دانش است و بنابراین ما باید به تسخیر مرزهای دانش، علم و فناوری بپردازیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: سال گذشته در چنین روزهایی قرار بود دشمن عملیات مذبوحانه ای در استان کرمان انجام و شهید سلیمانی را مورد هدف قرار دهد که این عملیات توسط اطلاعات سپاه استان خنثی شد.

وی افزود: این اقدام نشان می دهد که جهاد و دفاع حاج قاسم در جبهه های مقاومت امنیت پایدار و با ثباتی را ایجاد کرده است تا ما بتوانیم جهاد علمی و فناورانه را انجام دهیم و دانش آموزان، فرهیختگان، دلسوزان و علاقمندان در جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، جهاد علمی و دانش آموزی در راستای تسخیر مرزهای علم، دانش و فناوری، این مهم را سر لوحه کار خود قرار دهند.

سردار سیلمانی ابراز کرد: یکی از رسالت های سنگین سازمان بسیج دانش آموزی مجاهدت در عرصه علم و فناوری است و مجامع یاوران ولایت عملکرد درخشان خود را در دوران دفاع مقدس و در گام اول انقلاب در میان ملت ایران نشان داده اند و امروز نیز باید رویکرد این سازمان علم آموزی و دانش آموختگی در مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: مکتب حاج قاسم به عنوان مدرسه و مکتب درس آموز است نه به عنوان یک شخصیت ، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از دانش آموزان تحصیل، علم آموزی و تهذیب می خواست و خود نیز برای ساختن الگو ایران اسلامی، جهان اسلام و  بشریت مقاومت  می کرد.

وی تصریح کرد: دشمن  با به شهادت رساندن سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، جهان اسلام را در یک غم سنگین فرو برد و علت این امر آن بود که حاج قاسم به عنوان مصلح جهانی نه تنها امنیت و ثبات را برای ایران اسلامی تثبت کرد؛ بلکه در جهان اسلام و برای بشریت آغازگر فصل جدی از صلح و سعادت بود.

سردار غلامرضا سلیمانی خاطر نشان کرد:  ما وظیفه داریم که این مکتب را با استفاده از آثار هنرمندانه، نوشتن کتاب، ساختن فیلم، روایات، داستان تفسیر و تبیین کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار