خبرهای داغ:
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان عنوان کرد

ضرورت تثبیت مالکیت اراضی دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی استان همدان

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: دستگاه‌های اجرائی استان باید سریعا نسبت به تثبیت مالکیت اراضی دولتی و اخذ سند ترک برگی این اراضی اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۷۳۲۸۹
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰

ضرورت تثبیت مالکیت اراضی دولتی توسط دستگاه‌های اجرایی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس نجفی در جمع خبرنگاران بیان کرد: از آنجایی که یکی از عوامل و زمینه‌های زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی عدم تعیین تکلیف و اخذ سند ترک برگی برای اینگونه اراضی است؛ با وجود ابلاغ و تذکر به مدیران در جهت ارسال فایل رقومی و نقشه UTM  به اداره ثبت اسناد و املاک و پیگیری اخذ سند هنوز اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است و تسامح و قصور هیچ مدیری قابل پذیرش نیست.

وی بیان کرد: تکلیف مدیران قبلا توسط این معاونت مشخص و ابلاغ شده است و در صورت قصور و عدم اقدام عاجل در صیانت و حفاظت از اراضی ملی با دستگاه‌های خاطی برخورد خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان خاطر نشان کرد: اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) و تثبیت مالکیت اراضی در سال 93 به منظور مبارزه قاطع با زمین‌خواری توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است که متاسفانه بعد از گذشت 6 سال هنوز در استان همدان به نقطه مطلوبی نرسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات