خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر روی سند تحول بنیادین گفت: در این راستا ایجاد پایگاه تخصصی مساله محوری، حول محور ساحت‌های سند تحول و مطالبات مقام معظم رهبری فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۶۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

ایجاد پایگاه تخصصی مساله محوری در راستای سند تحول بنیادین/ برگزاری رزمایش جهاد آموزشی در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، طیب فریادرس در جلسه ستاد پشتیبانی بسیج فرهنگیان با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر را زنده کنیم به مثابه آن است که قطب انسان‌ها را زنده کرده‌ایم، اظهار داشت: امروز اسلام در آموزش و پرورش در قالب سند تحول بنیادین شکل و تجلی پیدا کرده و نیاز به اصلاحاتی دارد و در مقابل این حیات، مماتی وجود دارد که همان سند ۲۰۳۰ است.

*ثبت ۵۷۶ اثر در جشنواره ایده‌پردازی

وی با بیان اینکه با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در جشنواره ایده‌پردازی ۵۷۶ اثر ثبت شده و ۶۹۳ نفر در استان همدان شرکت کرده‌اند، عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس نتایج جمع‌بندی خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به سند تحول و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معلم به عنوان افسر سپاه پیشرفت کشور، معلم تراز انقلاب اسلامی و معلم آینده‌ساز گفت: دو برنامه را در دستور کار داریم که اولین برنامه اجرای طرح ولایت ویژه فرهنگیان خواهد بود که به صورت مجازی و حضوری سیر مطالعاتی در حوزه‌های اندیشه اسلامی، معرفت شناسی و مهارتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش سرگروه‌ها و معلمین صالحین را خواهیم داشت، افزود: در این آموزش سیر مطالعاتی از اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی به صورت دوره‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود.

فریادرس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر روی سند تحول بنیادین گفت: در این راستا ایجاد پایگاه تخصصی مساله محوری، حول محور ساحت‌های سند تحول و مطالبات مقام معظم رهبری فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هر اداره با حداقل ۸ پایگاه مساله محور راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: هر پایگاه تخصصی با تناسب به مقطع تحصیلی و محیط جغرافیایی و در بازه زمانی خاص مساله‌شناسی و موضوع را بررسی و راهکارها را احصا می‌کند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه مدارس میزبان، مدارس طرح اعتلا و یا ادارات هستند، گفت: هر پایگاه باید در پایان سال حداقل ۳ کارگاه تخصصی برگزار کنند.

وی ادامه داد: از آموزش و پرورش خواهشمندیم فرماندهان پایگاه‌ها در هر شهرستان عضو میز تخصصی سند تحول در اداره باشند تا بتوانند کمک کنند و مباحث کارشناسی موضوعات را مطرح کنند.

فریادرس با بیان اینکه معلمینی که در پایگاه تخصصی فعالیت می‌کنند باید مجوز داشته باشند که در ساعات اداری هم به این موضوع بپردازند، گفت: پایگاه تخصصی می‌تواند در اولویت‌بندی مسائل کمک کند و گفتمان‌سازی کند؛ بنابراین باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی پای کار بهره برد.

* اجرای طرح پنجشنبه‌های خدمت در حاشیه شهرها

وی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس و تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدالت آموزشی گفت: در هفته دفاع مقدس رزمایش جهاد آموزشی برگزار خواهد شد و تا اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه طرح پنجشنبه‌های خدمت با نگاه آموزشی و حضور فرهنگیان در حاشیه شهرهایی که دسترسی به گوشی اندروید ندارند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در کنار این طرح به آسیب‌های اجتماعی آن منطقه هم پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۶۰۰ نفر معلم برای فعالیت‌های جهادی شناسایی شده و اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: در هر شهرستان یک گروه جهادی تشکیل یافته که در پشتیبانی حمل و نقل معلمین و بسته‌های آموزشی نیازمند کمک اداره آموزش و پرورش هستیم.

فریادرس با اشاره به اینکه تعداد گروه‌های جهادی در سطح استان به عدد قابل توجهی رسیده و باید برای هماهنگی این گروه‌ها مرکز مشخصی با نام مواسات بسیج ایجاد شود، گفت: این مرکز می‌تواند فرهنگ گروه جهادی را گسترش دهد.

وی طراحی عملیات گسترده و جلوگیری از موازی‌کاری را از اهداف این مرکز دانست و افزود: در این مرکز مسئول مالی و از سوی آموزش و پرورش فرد معتمدی برای شفاف‌سازی‌ مستقر خواهد شد.

مسئول بسیج فرهنگیان همدان با بیان اینکه در پی این هستیم در هفته دفاع مقدس کنگره شهدای آموزش و پرورش را مشترک با بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش برگزار کنیم، عنوان کرد: در این کنگره فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی معلمین و دانش‌آموزان را به نمایش خواهیم گذاشت.

وی از برگزاری جشنواره تمدن‌سازان در ذیل کنگره آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این جشنواره در عرصه‌های مختلف از جمله قرآن و عترت، انجمن‌های ادبی، هنری، هیئات و ... برگزار می‌شود که کمک به پویایی و هم افزایی انجمن‌ها کمک می‌کند.

فریادرس با بیان اینکه فرهنگیان نقش تعیین کننده‌ای داشتند، گفت: فراخوانی گردان بیت المقدس ویژه فرهنگیان در سطح ۸ کانون در سطح استان در مهر ماه که هر شهرستان یک دسته محسوب می‌شوند انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات