۹۵۰ نفر از شهدای لرستان از جامعه دانش آموزی بوده‌اند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۹۵۰ تَن از شهدای استان ما از جامعه دانش آموزی هستند.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۹۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سرهنگ محسن رشیدی در نخستین جلسه مشترک اعضای کمیته تألیف، تدوین و نشر کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید سرفراز لرستان که در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری برگزار شد، گفت: رمز ماندگاری دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ثبت و به تصویر کشیدن آنهاست.

وی افزود: با وجودی که لرستان دومین استان خسارت دیده در دوران دفاع مقدس است و شهدای فراوانی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، تاکنون نتوانسته‌ایم آنگونه که در شأن مردم ولایتمدار و شهیدپرور این دیار است رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های‌شان را به تصویر بکشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه ۹۵۰ تن از شهدای استان ما از جامعه دانش آموزی هستند ولی میدانی به اسم شهدای دانش آموز نداریم، گفت: نوجوان و جوان امروزی نیازمند آشنایی با تفکرات و سبک زندگی شهداست و به دنبال انتخاب الگوی رفتاری است و اگر ما در این زمینه تعلل کنیم، دشمن از این خلأ نهایت استفاده را می‌کند.

سرهنگ رشیدی به برگزاری کنگره ملی ۶۳۰۰ شهید استان در سال آینده اشاره کرد و افزود: یکی از مؤثرترین راه‌های ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه؛ زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهداست.

ضرورت پرهیز از تمرکز گرایی و گسترس برنامه ریزی در سراسر استان، تهیه تقویم زمانبندی فعالیت‌های کمیته تألیف و تدوین و نشر در یک دوره زمانی ۹ ماهه؛ تشکیل شورای تخصصی و فنی و تشکیل هیأت اندیشه ورز از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات