خبرهای داغ:

برگزاري کارگاه آموزشي مديران تربيت بدني بسيج خواهران

کارگاه آموزشي مديران تربيت بدني بسيج خواهران برنامه در سالن ورزشی نه دی مجموعه سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان و به همت معاونت تربیت بدنی و رابط ورزش بسیج خواهران سپاه ناحیه سمنان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۴۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، فاطمه خادم مسئول آموزش هیئت ورزشهاي همگانی استان سمنان در کارگاه يک روزه آموزشي در جمع مدیران تربیت بدنی بسيج خواهران  شهرستان سمنان گفت :ورزش همگانی باید در دسترس و کم هزینه در اختیار مردم قرار گیرد.

مشاور مسئول آموزش هیئت ورزشهاي همگانی استان سمنان افزود:اهمیت ورزش بيش از  آنکه از باب تاثیر بر جسم قابل بررسي باشد؛ اثرش بر روح و روان افراد قابل توجه است و کسانی که با کمبود امکانات مالی و مکانی رو به رو هستند بایستی برایشان اقدامی مفيدي صورت گیرد.

فاطمه خادم خاطر نشان کرد: هدف ما این است که بدون هیچ امکاناتی ورزش، برای همه ی مردم رایگان و با سهولت انجام گیرد و در کنار آن نيز هدف دیگرمان داشتن مربياني توانمند، باسواد وبا مهارت است.

خادم گفت: ورزش میتواند در ارتقا سیستم ایمنی در برابر ویروس کرونا و دفع آن موثر باشد و بانوان باید حتی درخانه فعالیت هاي ورزشي داشته باشیم چراکه ورزشهاي همگانی، بومی و محلی، بیشتر در اختیار بانوان قرار دارد و تعداد .۶ هزار نفر جمعیت این  رشته هاي ورزشي را  بانوان تشکیل داده اند که اين معادل ۸۵ درصد جامعه ورزشي بانوان ماست.

وي ضمن بيان اينکه تشخیص بین آنفولانزا و ویروس کرونا بسیار سخت است و اگر فراگیر شود ، شرایط خیلی سخت تر مي شود افزود: باید مسائل بهداشتي را رعایت کنیم و تا جایی که امکان دارد سیستم ايمني بدن را تقويت نماييم که اين امر با روزانه 20 دقيقه ورزش و نرمش امکان پذير است.

مسئول آموزش هیئت ورزشهاي همگانی استان سمنان گفت: هرچند بسياري از اماکن ورزشی ما  اجاره داده شده ولی ما می توانیم از امکانات بعضی از مساجد البته با توجه به نگهداری حرمت مساجد، حداکثر استفاده را کنیم و همراه با رعایت پروتکل های بهداشتي به آموزش و ترويج فعاليتهاي ورزشي بپردازيم.

فاطمه خادم در ادامه اظهار کرد: ما برای بالابردن سیستم ایمنی بدن همه اقشار جامعه  باید به عنوان مشوقين و مروجين ورزش باشيم و مربیان ورزشی نيز با آموزش این گونه مسائل به عنوان سفیران سلامت در بين آحاد مردم باشیم و به جامعه خود کمک کنیم و در کنار همه  پزشک ها و پرستار ها اين امر را وظيفه خود بدانيم.

 وی نکاتی را در مورد کرونا و اثرات ورزش یادآور و در ادامه گفت: دراین ایام چند نکته مهم که براي همه بايد مورد توجه قرار گيرد؛ جدي گرفتن مصرف ویتامین c به صورت طبيعي و دارويي است. همچنين هفته ای یک بار استفاده از ویتامین D، مصرف آب  زیاد، استفاده حداقل ۵ واحد از سبزيجات و میوه ها در طول روز باعث تقویت سیستم دفاعی و نهايتا دور ماندن از بيماري مي شود.

فاطمه خادم مسئول آموزش هیئت ورزشهاي همگانی استان سمنان در پايان گفت: ما آماده همکاری و انعقاد تفاهم نامه با سپاه و بسیج هستیم و با توجه به ظرفيت هاي موجود آماده آموزش و برگزاري مسابقات و فعاليتهاي ورزشي با رعايت پروتکل هاي بهداشتي هستيم.

در حاشيه اين کارگاه يک روزه  فاطمه محمد تقی مسئول تربيت بدني بسيج خواهران سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان نيز با بيان اينکه روند تدوین تفاهم نامه با اداره ورزش و جوانان درحال نهایی شدن است افزود: در بسياري از رشته هاي ورزشي فعالیت های خود را مطابق سال های گذشته ادامه خواهیم داد و برنامه هاي آموزشي و مهارت افزايي را نيز بيش از پيش اعتلا خواهيم بخشيد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار