مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

اجرای طرح مهر تحصیلی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح مهر تحصیلی در زنجان خبر داد و گفت: در این راستا یک هزار بسته بین دانش‌آموزان توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۷۸۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام مختار کرمی با اشاره به طرح‌های اجرایی اوقاف در راستای کمک به نیازمندان اظهار کرد: طرح‌های اجرایی این اداره کل در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش اجرایی می‌شود که از جمله این طرح‌ها مهر تحصیلی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی با هدف کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و با هدف عمل به نیات واقفان در این زمینه اجرایی می‌شود، افزود: در زنجان موقوفه مربوط به این امر وجود دارد و در همین محل نیز هزینه می‌شود.

کرمی با اشاره به اینکه نظارت بر نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان از مهم‌ترین رسالت‌های این اوقاف است، گفت: طرح مهر تحصیلی از جمله برنامه‌های خیرخواهانه در راستای تامین کمک هزینه تحصیلی دانش‌آموزان مستعد است.

وی از توزیع یک هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: بسته مهر تحصیلی که شامل کیف، دفتر، مداد، مدادرنگی و سایر موارد است، تهیه و طبق نیات واقفان خیراندیش به دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اهدا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از کمک به نخبگان مستعد در استان نیز خبر داد و گفت: در این راستا نیز به ۷۰ نفر از افراد شناسایی شده، کمک شد.

کرمی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف و کمک به دانش‌آموزان نیازمند امری ضروری و خداپسندانه است، افزود: باید آثار ناشی از برکات وقف در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

گفتنی است، طرح مهر تحصیلی در راستای سیاست حمایتی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود.

سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در راستای سیاست‌های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه، امسال نیز اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های تحصیلی در میان دانش‌آموزان نیازمند کرده است.

بسته مهر تحصیلی شامل «کیف، دفتر و لوازم التحریر» متناسب با نیاز دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار