جانشین سپاه ناحیه پارس آباد گفت: تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه، موجب دلگرمی و تقویت انگیزه هنرمندان و اعتلای فرهنگ و هنر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۵۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

تجلیل از هنرمندان موجب اعتلای فرهنگ و هنر می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صمد آهنی پیش از ظهر امروز در جلسه تجلیل از هنرمندان شهرستان پارس آباد اظهار کرد:  تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان این عرصه موجب دلگرمی و تقویت انگیزه هنرمندان و اعتلای فرهنگ و هنر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم که همه جوانان و هنرمندان برای کمک به تقویت روح حماسی در ملت ایران و تضعیف روحیه دشمنان بکوشند.

جانشین سپاه ناحیه پارس آباد تصریح کرد: هنر به عنوان بال پرواز انسان است که شخص را به خدا نزدیک می‌کند و هنر اسلامی آن‌قدر فاخر است که می‌توان بخشی از تمدن عظیم ایرانی اسلامی را به وسیله آن منتقل کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز غربی‌ها به دنبال این هستند که هنر را از مسیر ارزشی و متعال خود دور کنند، بیان داشت: هنرمندان باید تلاش کند تا با استفاده از خلاقیت و نوآوری‌های خود در جامعه مردم را به سمت و سوی تقوا و کمال بهتر رهنمون سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارس آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: فرهنگ، مجموعه‌ای گسترده از اندیشه و باورهاست و تا زمانی که اصلاح نشود هیچ جامعه‌ای به توسعه و پیشرفت نخواهد رسید زیرا فرهنگ صحیح جامعه را به توسعه و پیشرفت می رساند.

مجتبی هاتف افزود: برای تأثیرگذاری بر فرهنگ و هنر جامعه باید همه دستگاه‌ها  با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری داشته باشند.

وی تأکید کرد: بهترین کسانی که توانسته‌اند یک تمدن را به نسل‌های بعدی منتقل کنند، هنرمندان بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هنرمندان با عشق و خلوص نیت به خلق آثار هنری می‌پردازند بنابراین برای این احساس پاک و بی‌آلایش نمی‌توان بهای مادی قائل شد و تجلیل و قدردانی از هنرمندان تنها نشانه ارج نهادن به اثر ارزشمند وی و سال‌ها تلاش او در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان است .

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در پایان این مراسم از جمال ستاری نویسنده زندگی‌نامه شهید ۱۳ ساله(شهید برزگر) به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس  و همچنین از برگزیدگان مسابقه نقاشی و خطاطی ماه محرم که با همکاری کانون بسیج هنرمندان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات