خبرهای داغ:

دستگیری متخلفين زنده گيرى پرندگان شكارى در شاهرود+ تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود گفت: متخلفين زنده گيرى پرندگان شكارى در شاهرود توسط عوامل يگان حفاظت محيط زيست اكيپ گشت سيار دستگير شدند.
کد خبر: ۹۲۷۶۰۹۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
علی اکبر قربانلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به دستگیری متخلفین زنده گیری پرندگان در این شهرستان اظهار کرد: در این راستا پس از مطلع شدن از حضور شکارچى غیر بومى در مناطق دشتى على اباد پشت بسطام بلا فاصله سرپرست منطقه و احدى از همیاران به محل اعزام در مناطق دشتى یکدستگاه موتور سیکلت که دوترک در حال خروج از منطقه بودند را مشاهده، زمانی که راکبین متوجه خودرو سازمانى محیط زیست شدند تغییر مسیر داده و در حالیکه وسایل شکار وصید خود را به اطراف پرتاب میکردند متوارى شده که با تعقیب و گریز کوتاه هر دو نفر دستگیر شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود افزود: یکى از متخلفین که از توابع استانهاى جنوبى کشور بود با استفاده از تور وحفر گودال اقدام به زنده گیرى پرندگان شکارى نموده بود و قصد انتقال آن‌ها به خارج از کشور را داشت.
وی با بیان اینکه پس از پیدا کردن محل چال متخلف و تفهیم اتهام محل اسکان وى با همکارى صاحبخانه مورد بازرسى قرار گرفت گفت: در بازرسى محل اسکان وى یک دستگاه دوربین چشمى، یک قفس که داخل آن سه قطعه قمرى ویک قطعه فاخته بود به علاوه دو بهله دلیجه که در اتاقکى تاریک محبوس شده بود کشف که فرد متخلف با دیدن اوضاع مجدد اقدام به فرار نمود و ساعاتى بعد توسط عوامل محیط زیست در همان محل دستگیر و با دستور مقام قضایی محترم بخش بسطام تحویل کلانترى بسطام و بازداشت گردید.
قربانلو همچنین با اشاره به گزارشات مکرر عوامل محلى شهر رویان مبنى بر ورود و خروج افراد مشکوک در یکی از باغات در طول شبانه روز و شنیده شدن صداى حیوانات وحشى از محل باغ گفت: موضوع با عوامل انتظامى اطلاعات شاهرود مطرح و پس از اخذ حکم بازرسى از مقام قضایی محل مورد بازرسى قرار گرفته و یک قبضه سلاح دولول ساچمه زنى مجاز و تعدادی فشنگ ساچمه و چارپاره به علاوه لاشه تازه شکار شده ٩ قطعه کبک وحشى و لاشه ١٠ قطعه کبوتر وحشى و شوکر الکتریکى کشف گردید.
وی افزود: متخلفین با قبول جرم در اولین ساعات روز کارى بخشى از جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست را واریز نموده و پرونده در دست بررسى میباشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها