مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مطرح کرد

تبیین حقایق و مقاومت،راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا تبیین حقایق و مقاومت را راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن دانست.
کد خبر: ۹۲۷۶۱۴۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
تبیین حقایق و مقاومت،راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به نقل از روابط عمومی سپاه عباس آباد، حجت الاسلام و المسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا در جمع پایوران عباس آباد به موضوع بصیرت افزایی در جامعه پرداخت و گفت:‌  رهبر معظم انقلاب می‌فرماینده جناب عمار یاسر در فتنه‌ها تبیین حقیقت بود.

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به تبلیغات جناح معاویه افزود: عمار وظیفه خود دانست که در مقابل این جنگ روانی بایستد و مقاومت کند، و همین‌طور که گروه‌ها را که به تعبیرِ امروز، گردان‌ها یا تیپ‌های جدا از هم بودند، به هر کدام می‌رسید، در مقابل آن‌ها می‌ایستاد و برای آن‌ها صحبت می‌کرد؛ حقائقی را برای آن‌ها روشن می‌کرد.
 
تبیین حقایق و مقاومت،راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری عمار یاسر، اضافه کرد:‌نخستین ویژگی خاص ایشان از این قرار است که فرزند نخستین شهدای اسلام است. خانواده‌ای مستضعف که پدر و مادر هر دو کنیز بودند و پس از اسلام آوردن، تحت شدیدترین فشار‌ها قرار گرفتند و در نهایت نیز شهید شدند؛ بنابراین پیشگامی عمار در اسلام آوردن و رشد در چنین خانواده‌ای، نخستین ویژگی شخصیتی وی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام تسخیری در همین رابطه افزود:‌عمار با زیرکی در شهر مکه بنیان‌گذار اصل مهم «تقیه» در اسلام شد که بعد‌ها ائمه علیهم‌السلام نیز شیعیان را به انجام آن دعوت کردند. البته اصل تقیه به‌معنای سپر به دست گرفتن و آماده شدن برای حمله به دشمن است و هرگز به‌معنای سکوت و سازش با دشمن نیست.
 
تبیین حقایق و مقاومت،راهکار مقابله با جنگ روانی دشمن
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا تصریح کرد:‌عمار زمانی که شهادت والدین خود را دید و دشمنان او را وادار کردند که یا کفر بگوید یا او را می‌کشند، به زبان مطلبی را جاری کرد، اما در قلب خود نظری دیگر داشت.  پس از آن ماجرا با چشمان گریان خدمت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم رسید و رسول گرامی اسلام نیز از ایشان پرسید که قلب خود را چگونه یافتی؟ او گفت: مملو از ایمان. پس از این بود که آیه‌ی ۱۰۶ سوره‌ی نحل نازل شد و فرمود:: «مَن کفَرَ بِاللّهِ مِن بَعْدِ إیمَانِهِ إِلاَّ مَنْ أُکرِهَ وَقَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالإِیمَانِ...». همین آیه‌ی شریفه مبنای بحث تقیه در فقه قرار گرفت و اهل‌بیت نیز با توسل به آن، شیعیان را حفظ کردند؛ چنان‌که فرمودند: «التقیة دینی و دین آبائی.» بنابراین عمار در بحث تقیه نیز جزء اولین‌هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها