نشست «ارتقای کیفی آموزش های الکترونیک»

نشست مشترک اعضای شورای بسیج استادان با رییس و معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با محوریت «ارتقا کیفی آموزش های الکترونیک» برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۴۶۴
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست اعضای شورای بسیج استادان دانشگاه اصفهان با رییس دانشگاه اصفهان و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه با محوریت ارتقا کیفی آموزش های الکترونیک، همراه با پرسش و پاسخ و ارائه پیشنهاد؛ روز یکشنبه ۲۳ شهریور سال جاری در تالار دکتر رزمجو دانشگاه برگزار شد.

نشست «ارتقای کیفی آموزش های الکترونیک»
دکتر هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان در نشست مشترک با اعضای شورای بسیج استادان دانشگاه اصفهان با بیان این که طرح پرسش‌های شما فرصتی برای تعامل متقابل و تشریح عملکرد دانشگاه از آغاز شیوع بیماری کرونا تا به امروز می باشد، گفت: از هم اندیشی با اساتید در حوزه های مختلف استقبال می کنیم و خواستار تحکیم و استمرار تعامل فی مابین هستیم.
در ادامه دکتر یوسف شاقول معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان ضمن تشریح فعالیت های انجام شده در حوزه معاونت آموزشی و اقدامات موثر این حوزه در دوران شیوع کرونا، از نشست و ارائه پیشنهادها استقبال کرد و براستمرار این گونه تعاملات و پیشنهادات تاکید کرد.
در ادامه این نشست احمدرضا نصر مسئول بسیج استادان دانشگاه اصفهان تهدید بیماری کرونا را فرصتی دانست که باید از آن، حُسن استفاده شود.

نشست «ارتقای کیفی آموزش های الکترونیک»
مسئول بسیج استادان دانشگاه اصفهان در بخشی از سخنانش به تشریح پیشنهاداتی در راستای افزایش کیفیت آموزش الکترونیک در دانشگاه پرداخت و گفت: یکی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت در این دوران، تهیه محتوی درسی توسط استادان دانشگاه است که این محتوی باید به گونه ای آماده شود که در آینده چه در آموزش های مجازی و چه در آموزش‌های الکترونیک به نحو مطلوب قابلیت استفاده داشته باشد.
وی سپس به مواردی مانند یک ساعت آموزش کیفی، راه اندازی استدیو در هر دانشکده برای ضبط دروس استادان به منظور بهبود کیفیت صدا، برگزاری دوره های آموزشی کلاس‌های مجازی برای اساتید تاکید کرد و افزود: همچنین باید تمهیدات لازم برای کمک به دانشجویانی که قادر به خرید تجهیزات برای ورود به کلاس های مجازی نیستند دیده شود.
این استاد دانشگاه در ادامه ضمن تاکید بر موضوعاتی مانند استفاده از سامانه های موازی با سامانه Lms، برگزاری امتحانات شفاهی برای جلوگیری از تقلب، پاسخگویی و ارائه خدمات فنی کارشناسان دانشکده ها به دانشجویان، اظهار کرد: رعایت ارزش های فرهنگی و آشنا نمودن دانشجویان در استفاده از عکس های با محتوی فرهنگی مناسب در پروفایل همچنین ارائه تمهیدات لازم برای بهبود شرایط موجود شد اهمیت دارد.
مسئول بسیج استادان دانشگاه اصفهان با بیان این که آموزش الکترونیک خوب است، خاطرنشان کرد: ولی قرار نیست جایگزین آموزش های حضوری شود بلکه باید مکمل آن باشد.
مسئول بسیج استادان دانشگاه اصفهان در پایان با بیان این که موضوعاتی مختلف در نشست مشترک اعضای شورای بسیج استادان دانشگاه اصفهان با رییس دانشگاه پیگیری می شود، گفت: آموزش الکترونیک فقط بخشی از آن است که در این جلسه پیگیری و پیشنهاداتی هم ارائه شد، همچنین نشست دیگری در آینده نزدیک در خصوص سایر برنامه های دانشگاه بخصوص موضوعات فرهنگی با حضور رئیس و مسئولین فرهنگی دانشگاه برگزار و در خصوص مسائل موجود هم اندیشی خواهد شد.
انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی نهضت استادی بسیج  استان اصفهان

ارسال نظرات
آخرین اخبار