فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ۴۸۱ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به ارزش ۵۰۴ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال در هفته دفاع مقدس در استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۷۶۶۲۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار علی رزمجو اظهار کرد: دفاع مقدس دوره‌ای است که بزرگترین حماسه‌آفرینی‌ها در آن شکل گرفته است و ملت ایران در این دوران، افکار و اندیشه‌های جدیدی را در باب مسائل امنیتی و دفاعی خرج کرد تا از نظریه‌های وارداتی استکبار جهانی که برای غارت ملت ایران ترسیم شده بود رهایی پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: اقتدار منطقه‌ای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکل‌گیری گروه‌های مقاومت از دوران دفاع مقدس تجلی پیدا کرد.
این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان بوشهر اشاره و تصریح کرد: امسال برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس متأثر از ویروس منحوس کرونا با رعایت فاصله اجتماعی و متفاوت با سال‌های گذشته برگزار می‌شود که آغاز این برنامه‌ها دیدار فرماندهان نیرو‌های مسلح مستقر در مرکز استان، دست‌اندرکاران دفاع مقدس و اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در یک شنبه ۳۰ شهریور است.
اجرای ۷۴۰ برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در بوشهر
این یادگار دوران دفاع مقدس اذعان کرد: ۷۴۰ برنامه در سراسر استان با شعار محوری «ما قوی هستیم» در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۹۴ برنامه توسط پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت و ۲۴۶ برنامه توسط اقشار تخصصی بسیج برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه استان بوشهر اضافه کرد: برگزاری همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و استماع فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت تصویری در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس در موزه نیروی دریایی ارتش، برگزاری مراسم تجلیل از سربازان نمونه نیرو‌های مسلح استان بوشهر به میزبانی سپاه و مراسم تجلیل از تولیدکنندگان برتر استان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر از جمله برنامه‌های شاخص سپاه امام صادق علیه السلام در هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام گفت: برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهدای سلامت و کادر درمان استان بوشهر، برگزاری مراسم عطرافشانی قبور مطهر شهدا و بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی دندانپزشکی سپاه استان از دیگر برنامه‌های شاخصی است که ان شاءالله در هفته دفاع مقدس امسال اجرا می‌شود.
سردار رزمجو از افتتاح ۴۸۱ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی به ارزش ۵۰۴ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در هفته دفاع مقدس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند که یکی از این پروژه‌های شاخص، بهره‌برداری از ۷۰۰ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که با مشارکت سپاه امام صادق علیه السلام، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخته شده است.
وی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، پخش فیلم، مستند و سرود‌های حماسی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و ویزیت رایگان بیماران از جمله برنامه‌هایی است که در طول هفته دفاع مقدس توسط رده‌های مقاومت سراسر استان انجام می‌شود.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر به برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه نیز اشاره و اظهار کرد: ۱۶ هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳ میلیون ریال در دهه اول محرم میان آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا و نیازمندان توزیع شد که قرار است بخش آخر مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در دهه آخر صفر در سراسر استان اجرا شود.
رزمجو ضمن قدردانی از مشارکت مردم در رزمایش کمک مؤمنانه گفت: حدود ۵۰۰ بسته معیشتی و ۲ هزار بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت در هفته دفاع مقدس توزیع می‌شود که از مردم عزیز استان تقاضا داریم در بخش آخر رزمایش کمک مؤمنانه نیز با پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت و سازمان بسیج سازندگی استان در زمینه تهیه بسته‌های معیشتی همکاری کنند.
وی از پیگیری زمین برای احداث موزه دفاع مقدس در استان نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲.۵ تا ۳ هکتار زمین روبروی دهکده گردشگری بوشهر به موزه دفاع مقدس اختصاص داده شده است که واگذاری این زمین، مراحل پایانی کار خود را در شهرداری بوشهر طی می‌کند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است طراحی این موزه به صورت دفاعی، فرهنگی و تفریحی انجام شود.
علی رزمجو از اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای شروع ساخت این موزه خبر داد و اضافه کرد: این مبلغ برای شروع به کار احداث این موزه تخصیص پیدا کرده است که به محض واگذاری زمین موزه، به استان بوشهر پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها