پیام مشترک مدیر کل آموزش و پرورش و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان به مناست هفته دفاع مقدس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیام مشترک صادر کردند
کد خبر: ۹۲۷۷۱۹۷
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،   مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و مسئول سازمان بسیج فرهنگیان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیام گرامیداشتی صادر کردند. متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ایهاالناس ان الجهاد باب من ابواب الجنه

ای مردم همانا جهاد دری از درهای بهشت است.امام علی «ع»

جهاد مقدس هشت ساله ملت ایران همانا مقطعی تاریخی و سرنوشت ساز از انقلاب اسلامی است که با گذشت ایام ارزش و جایگاه آن همواره افزوده می شود و به عنوان چراغ روشنگری است که مسیر سعادت و پیشرفت و ایستادگی در مقابل دشمنان را برای سرافرازی و رسیدن به قله های پیشرفت روشن می کند.

به فرموده امام بزرگوار «ره» رمز ارزشمندی و تقدس جهاد و دفاع این است که در راه خدا باشد، یاد خدا وتوکل به ذات باریتعالی در سختی ها و پیروزی های جنگ هشت ساله همواره در بین رزمندگان جاری بوده است.

دفاع مقدس ملت ایران آینه تمام نمایی از دلاوری ها و فداکاری جوانانی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب اسلامی و میهن خویش از بهترین ها گذشتند. سرزمین غرب و جنوب ایران به واقع کربلای دیگرندکه قربانگاهی برای ظهور ارزش هایی چون ایثار، رشادت، شرافت، ایمان، عشق به خدا و تدبیر برای مقابله با بحران ها شد.

حمایت بی دریغ نظامی و اطلاعاتی کشورهای غرب و شرق و حمایت مالی کشورهای عرب مرتجع منطقه از ارتش بعثی باعث شد تا برای سرنگونی انقلاب اسلامی امید داشته باشند، اما تدبیر حضرت امام«ره»فرصتی شد که ملت ایران با تاسی از مکتب عاشورا و فرهنگ جهاد و شهادت در مقابل آنان پیروز شود و همین تفکر جهادی تاکنون رمز ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن بوده است.

چهلمین سالروز دفاع مقدس را درحالی شروع کرده ایم که یادگاری از آن دوران طلایی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را در جمع خود نداریم.

اما یاد سردار دل ها و مکتب انسان ساز او و معرفت و بصیرت بالای ایشان در بین ملت ایران حضور دارد.

آموزش و پرورش با تقدیم بیش از 40 هزار شهید سرافراز معلم و دانش آموز برگ زرینی از افتخارات خود برای دفاع از انقلاب اسلامی به یادگار گذاشته است.کسب علم و معرفت خود نیز نوعی جهاد مقدس است که رسالتی بس بزرگ است.

یاد امام عزیز و همه شهیدان به ویژه شهدای آموزش و پرورش و شهید سلیمانی در تاریخ همیشه جاودان باد.

 

احمد اسکندری نسب سرهنگ پاسدار محمد علیرضایی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار