خبرهای داغ:
معاون فرهنگی بسیج اساتید فارس:

برپایی سلسله نشست‌های چله کمال به مناسبت هفته دفاع مقدس

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با عنوان چله کمال و در قالب شش نشست تخصصی به همت معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید فارس برگزار می‌شود
کد خبر: ۹۲۷۸۸۹۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با عنوان چله کمال و در قالب شش نشست تخصصی به همت معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید فارس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس اظهار داشت: در این نشست‌ها، با حضور اساتید دانشگاه شیراز و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، از دو منظر ادب و هنر همچنین تاریخ و سیاست، مباحث مختلف حوزه دفاع مقدس بررسی و تحلیل می‌گردد.

حامد تقوایی بیان کرد: استفاده از فضای مجازی این امکان را فراهم آورده است تا اساتید دانشگاه و دانشجویان از سراسر کشور بتوانند در این نشست‌ها شرکت نمایند.

وی با بیان این نکته که دفاع مقدس فرصتی بی‌نظیر برای بازیابی و بازسازی مولفه‌های اعتقادی و دینی هویت مردم مسلمان ایران بر پایه ارزشهای اسلامی فراهم آورد، ادامه داد: اولین نشست تحت عنوان دفاع مقدس و هویت ایرانیان با حضور دکتر شکرالله خاکرند عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس افزود: تاریخ‌نگاری و مستندسازی دوران دفاع مقدس مرهون هنر عکاسانی است که هم پای رزمندگان اسلام جبهه‌های حق علیه باطل را درنوردیدند و در نشست دوم با حضور دکتر زارع خلیلی عضو هیئت علمی بخش هنر دانشگاه شیراز از منظر عکاسی به دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.

تقوایی اظهار داشت: نشست سوم با موضوع دفاع مقدس و سیاست با حضور دکتر احسان یاری و دکتر هادی صادقی اول اعضای هیئت علمی بخش علوم سیاسی دانشگاه شیراز همچنین میزگرد تحلیل شعر دفاع مقدس با حضور دکتر غلامرضا کافی و دکتر محمد مرادی اعضای هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین انصاری نژاد معاون تاریخ و ادبیات بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس به عنوان چهارمین نشست برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نشست پنجم با موضوع نگاهی به ادبیات اسارت با حضور سیدناصر حسینی نویسنده کتاب "پایی که جا ماند" و دکتر علی محمد روانستان نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس و آخرین نشست نگاهی به رمان و داستان دفاع مقدس خواهد بود که با حضور سعید عاکف و اکبر صحرایی از نویسندگان مطرح دفاع مقدس و دکتر موسی عربی عضو هیئت علمی بخش عربی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود.

تقوایی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده و از طریق نرم افزار ادوب کانکت تلفن همراه و با وارد کردن لینک به نشانی http://video.nasraa.ir/rczm51rpamjd دنبال نمایند همچنین از طریق شبکه های مجازی به آیدی ayandeh_az_ane_mast به اطلاع‌رسانی نشست‌ها و دسترسی به محتوای ضبط شده برنامه ها دسترسی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها