با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان؛

همایش تجلیل از هیئات مذهبی منتخب

با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان همایش تجلیل از هیئات مذهبی منتخب شهرستان قروه در مسجد جامع برگزار شد
کد خبر: ۹۲۷۹۷۳۸
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، در این مراسم ابتدا حجت الاسلام عابدین رستمی امام جمعه قروه در سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهرستان قروه از نقش ویژه ای در طول هشت سال جنگ تحمیلی برخوردار بوده است و پس از آن نیز در دهه چهارم انقلاب اسلامی بیشترین تعداد شهدا را در راه انقلاب اسلامی تقدیم کرده است .

وی با بیان اینکه قروه آرمان شهری است که شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند، افزود: مجامع علمی در این شهرستان در سطح بالایی در حال فعالیت هستند و 4 شعبه دانشگاهی و 4 مرکز حوزه علمیه در این شهرستان قرار دارند

امام جمعه قروه خاطر نشان کرد: این شهرستان از نظر استعدادها و زیر ساخت های طبیعی از برترین شهرهای کشور محسوب می شود ، قطب کشاورزی و قطب مواد معدنی کشور است و در تولید گندم جزو شهرستان های برتر کشور به حساب می آید.

وی ادامه داد: فعالیت گروه های جهادی نیز در این شهرستان ملموس است و بیش از 15 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در ایام شیوع ویروس کرونا توسط همین گروه های جهادی در قروه توزیع شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان، به بیان اهمیت جایگاه هیئات مذهبی پرداخت و اظهار داشت: اسلام با نهضت پیامبر اکرم (ص) شروع و با نهضت امام حسین (ع) ادامه یافت.

به گفته وی هیئت معبد است و معبود نیست، جایی است که باید متوجه پروردگار شد و در واقع رسیدن به معنای ذاتی و هویت هیئت ضرورت دارد.

حجت الاسلام پورذهبی به شاخصه‌های هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: یکی از شاخصه‌های هیئت سخنران است که باید اهل مطالعه بوده و وزنش هم کم نباشد و بتواند حرف‌های ناگفته تاریخی را بیان کند.

وی داشتن اخلاص را دیگر شاخصه لازم برای هیئت‌ها دانست و بر وجود اخلاص در برگزاری تمامی مراسم مذهبی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات تمامی هیئت‌های مذهبی به ویژه در ایام محرم امسال افزود: مشارکت در مسائل مختلف دینی و اجتماعی از جمله رسالت‌های اصلی است و باید نسبت به آن با حساسیت ویژه‌ای برخورد شود.

در جریان برگزاری این مراسم از ۷۲ هیئت امنای منتخب شهرستان قروه که مشارکت خوبی در راستای برگزاری برنامه‌های ایام محرم داشتند، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات