خبرهای داغ:
به همت حوزه شهید بابایی قزوین

روایت گری خاطرات دفاع مقدس، در کوچه های مقاومت

به همت حوزه شهید بابایی، روایت گری خاطرات دفاع مقدس، در ویژه برنامه کوچه های مقاومت برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۹۷۸۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به همت حوزه شهید بابایی، روایت گری خاطرات دفاع مقدس، در ویژه برنامه کوچه های مقاومت با سخنرانی حاج محمد باقر اسلامی صدر از یادگاران و رزمندگان جبهه های غرب و جنوب دفاع مقدس و با حضور بسیجیان و اهالی خیابان اصفهان، هم زمان با هفته دفاع مقدس در مسجد طفلان مسلم(ع) برگزار گردید.

اسلامی صدر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محله جنوب شهر به لزوم باز خوانی صحیح از وقایع دوران پر افتخار دفاع مقدس برای نسل جدید پرداختند. وی در این خصوص با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس مبنی بر خطر جدی دست تحریف در کمین دفاع مقدس، به نمونه هایی از مصادیق آن اشاره نمودند.

اسلامی صدر در خصوص محور بودن مساجد به عنوان قلب جامعه اسلامی در اعصار مختلف به نقش پر رنگ این پایگاه مردمی در دوران دفاع مقدس اشاره کردند و مسجد حسینی خیابان راه آهن را به عنوان نمونه ای از این موارد، قطب قلب های عاشق جوانان مومن و آحاد مردم جنوب شهر قزوین در دوران پرافتخار دفاع مقدس دانست به طوری که با اصرار و خواهش یا برخوردهای جدی مسئولین مسجد و پایگاه هم جوانان مسجد را ترک نمی کردند و همه اموراتشان را درمسجد کنار برادران و خواهران ایمانی خود انجام می دادند.

وی گفت: روحیه و نقشی که امروز هم مسجد با بهره گیری از الگوی دوران دفاع مقدس به عنوان مرکز محله اسلامی می تواند ایفا کند و محل رفع مشکلات مردم و زیست مومنانه جمعی باشد.

این رزمنده دفاع مقدس در چهار بخش به تشریح شرایط منطقه غرب کشور قبل از آغاز جنک، جبهه غرب و مختصات آن، جبهه جنوب و در پایان به رویش های دفاع مقدس و مکتب حسینی در عرصه های مختلف کشور از جمله تربیت مدافعان حرم پرداخت.

وی در بخش اول، حضور جریانات تجزیه طلب در منطقه کردستان و شهرهای غربی کشور از جمله کرند، سردشت، ایلام را از جمله چالش های اولیه پس از پیروزی انقلاب دانست. جریاناتی که هنوز هم جنایات آن ها دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. سر بریدن بسیجی ها و پاسدار ها به عنوان تفریح در جشن عروسی ها، سربریدن با شیشه و موزاییک ، زورگویی در حق مردم و... از جمله این موارد بود. شرایط سخت منطقه و محاصره آن، کمبود تجهیزات و عدم پشتیبانی کامل و دقیق رزمندگان، موجب شد تا شهید چمران برای مقابله با کومله به پاوه برود، امری که پس از فرمان امام جهت آزاد سازی پاوه، شرایط را کاملا به نفع نیروهای انقلابی تغییر داد. البته تحرکات کومله تا زمان آغاز جنگ هم ادامه داشت.

وی ادامه داد: حضور شهید چمران در منطقه موجب قوت قلب دوستان و رعب دشمنان شده بود. یکی از برکات انقلاب اسلامی شکستن و درنوردیدن مرزهای جغرافیایی به برکت اسلام عزیز است. شهید چمران به دعوت امام موسی صدر به لبنان رفته بود و با کمک هم جنبش امل را تشکیل دادند، جنبشی که برای محرومیت زدایی از همه محرومان لبنان و پایه گذاری مقاومت بر ضد دشمن اسرائیلی بود و شهید چمران خودش به تربیت نیروهای مبارز و ترویج اخلاق اسلامی می پرداخت. ما شاهد بودیم بخشی از جوانان لبنانی که شهید چمران آنان را تربیت کرده بود در دفاع مقدس حضور داشتند بعد ها وقتی در فتنه 88 شنیدیم که عده ای شعار می دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، قلب ما به درد می آمد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه با پرداختن به مقدمات آغاز جنگ و عدم توجه بنی صدر به هشدارها مبنی بر تحرکات دشمن در غرب کشور افزود: شرایط مناطق غرب و شمال غربی کشور به دلیل مسائل اقلیمی و جغرافیایی خاص بود و نبرد در این شرایط سختی های دیگری هم داشت. بارها می شد که یک هفته نان خشک را درون آب می زدیم تا بتوانیم زنده بمانیم و در چنین وضعیتی نبرد می کردیم یا جابجایی ما در مناطق تحت محاصره با هلی کوپتر صورت می گرفت. از سویی خیانت های بنی صدر سبب شده بود که تجهیزات کافی و به موقع نرسد. بنی صدر نماینده جریان لیبرال بود که هنوز هم در کشور حضور دارند و باید نسل جوان سابقه خیانت ها و کارشکنی های این جریان را بداند تا در تحولات دچار اشتباه در تحلیل مسائل نشود.

این مجاهد دوران دفاع مقدس در ادامه درباره جبهه جنوب گفت: پس از مدتی اعلام شد حمله اصلی و گسترده ای از جبهه جنوب آغاز شده و اساسا حمله دشمن از جبهه شمالی در اطراف قصر شیرین و جبهه میانی در اطراف مهران، پشتیانی از حمله اصلی در خوزستان بوده است. نقشه اولیه صدام پیروزی سریع و برق آسا بود و هرگز تصور جنگ فرسایشی طولانی مدت را نمی کرد اما این این هدف او با مقاومت پرانگیزه مردم به گل نشست.

اسلامی صدر روحیه کمک مومنانه و ایثارگری را از صفات برجسته ملت ایران دانست که نمونه اعلای آن در دفاع مقدس بروز کرد و امروز هم در شرایط مختلف این روحیه به کمک کشور و مردم آمده است، ایشان در پایان با توصیه به خودسازی و تبعیت نسل جوان از ولایت فقیه در حوادث مختلف، شهدا را الگوی برجسته همگان در این زمینه بر شمرد.

۱۰۰۸

ارسال نظرات
پر بیننده ها