ساختارهای سنتی زمینه بروز فساد را تقویت کرده است/ استفاده از توان ظرفیت‌های مردم‌نهاد برای مقابله با فساد

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با بیان اینکه استفاده از ساختار سنتی مبارزه با فساد زمینه بروز فساد را تقویت کرده است گفت: ما از توان تشکل‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با فساد بهره خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۲۸۰۸۹۵
|
۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سیف‌الله مسرور شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای هسته مرکزی «سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت» شاخه گیلان، فساد را انحراف از اعتدال دانست و اظهار داشت: اقدامی که طبق قوانین کشور و از مسیری معقول انجام نشود فساد است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان عدم کسب رضایت مردم توسط مسئولان را مصداق فساد در جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: فساد تنها در دزدی و دست درازی به بیت‌المال خلاصه نمی‌شود و نارضایتی مردم ناشی از کم‌کاری مسئولان نیز نوعی فساد است.

وی به اهمیت نظارت به‌عنوان عاملی مهم در کاهش فساد اشاره کرد و بیان داشت: مبارزه با فساد عارضی یا مفاسد اداری با تقویت نظارت‌ها ممکن است و یک حکومت سالم و درست بهترین و قوی‌ترین افراد را برای بحث نظارتی تربیت می‌کند.

مسرور با بیان اینکه شیوه‌های مبارزه با فساد شامل دو بخش سخت‌افزاری (پلیسی) و نرم‌افزاری (تربیتی و آموزشی) است گفت: یکی از عمده دلایل وجود فساد در دستگاه‌های اجرایی استفاده از شیوه‌ و ساختار سنتی مبارزه با فساد است و این امر موجب شده که زمینه بروز فساد تقویت شود.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با تاکید بر اصلاح شیوه‌های سنتی مبارزه با فساد و رفتن به‌سمت جامعه الکترونیک عنوان کرد: برخوردهای غیرکارشناسانه و غیر دلسوزانه برخی از وضع‌کنندگان قانون نیز از دیگر آسیب‌های مربوط به مبارزه با مفاسد است.

وی با انتقاد از اجرای طرح‌های غیراصولی و اشتباه مانند طرح هادی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای به‌دلیل منافع شخصی مقابل کارشناسان بازرسی می‌ایستند و به این نهاد نظارتی و قانونی حمله می‌کنند و در جهت تخریب چهره آن گام برمی‌دارند.

مسرور از عزم جدی سازمان بازرسی جهت مقابله با فساد خبر داد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت‌های امر به معروف و نهی از منکر و نظارت غیرمستقیم سازمان‌های مردم نهاد در قانون سازمان بازرسی آمده است و ما از توان تشکل‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با فساد بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به تلاش برای تقویت ارتباط میان این سازمان و تشکل‌های مردم‌نهاد جهت مبارزه با مفاسد بیان کرد: ما هیچ منعی برای ایجاد و یا تقویت ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد قانونی و مجوزدار نداریم و از تمام ظرفیت‌های موجود جهت تحقق اهداف مشترک بهره می‌گیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات