خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس خبر داد:
پورمنتصری گفت: جشنواره های عکس، خوشنویسی، تأتر و هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان فارس با آغاز به کار رسمی خود، آماده پذیرش آثار هنرمندان فارس است.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۵۹
|
۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  محمد پورمنتصری رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در جمع خبرنگاران، با اعلام رونمایی از پوسترهای جشنواره های عکس "نگار عاشقی" و خوشنویسی " مشق مقاومت"، تئاتر (سروقامتان ) و هنرهای تجسمی (دفاع عاشقانه) در برنامه زنده تلویزیونی " حکایت فتح"، از آغاز به کار رسمی جشنواره های عکس و خوشنویسی این سازمان خبر داد.

"او هنوز زنده است" بخش ویژه جشنواره عکس "نگار عاشقی" شد
وی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و نقش ارزشمند مدافعان سلامت، و همزمانی آن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بر آن شدیم تا آثار فاخری از عکاسان ارزشمند استان فارس را جمع آوری کنیم؛ اظهار داشت: امسال همچنین بخش ویژه ای به یاد سردار دل ها و به نام حاج قاسم سلیمانی با عنوان "او هنوز زنده است" در این جشنواره قرار گرفته است.
به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، 23 آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره است.
پورمنتصری افزود: فراخوان این جشنواره در سه بخش کرونا (کمک مومنانه، مدافعان سلامت) دفاع مقدس (دفاع مقدس در 40 سالگی) سردار شهید حاج قاسم سلیمانی (او هنوز زنده است) انجام خواهد شد.
به گفته وی، هنرمندان سراسر استان فارس می‌توانند در رابطه با موضوعات ذکر شده، آثار هنری خود را با تاکید بر ارزش هایی همانند ایثار، فداکاری، شجاعت و هم بستگی ملی ارائه نمایند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه اداد: زمان برپایی نمایشگاه آثار رسیده به جشنواره در هفته بسیج سال جاری در یکی از نگارخانه های معتبر شهر شیراز خواهد بود.
وی افزود: هنرمندان برای دریافت اطلاعات تخصصی و همچنین ضوابط و جوایز جشنواره از طریق شماره واتس آپ 09174846066 اقدام نمایند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی موضوع خوشنویسی "مشق مقاومت"
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس در ادامه، اظهار داشت: جشنواره خوشنویسی استانی "مشق مقاومت" با 3 موضوع: ویروس کرونا (کمک مومنانه ، مدافعان سلامت)، دفاع مقدس، و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.
به گفته وی، هنرمندان خوشنویس می توانند آثار خود را در بخش های خط نستعلیق، خط شکسته نستعلیق، خط نسخ و خط ثلث ارائه نمایند.
پورمنتصری به شماره واتس آپ 09171041127 ارسال نمایند، تأکید کرد: اصل آثار باید تا تاریخ 23 آبان ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
به گفته وی، داوری آثار از تاریخ 24 تا 27 آبان ماه 99، مراسم اختتامیه 5 آذر 99 و نمایشگاه، از تاریخ 5 لغایت 11 آذر ماه در یکی از نگارخانه های مناسب سطح شهر برگزار می شود.

اولین دوره ی جشنواره ی تئاتر سرو قامتان با رونمایی از پوستر رسما آغاز به کار کرد
پورمنتصری همچنین به آغاز به کار اولین دوره ی جشنواره ی تئاتر سرو قامتان هم خبر داد و گفت: این جشنواره به منظور پویایی هرچه بیشتر هنر تئاتر در شهر فرهنگ و هنر، شیراز، برگزار می شود و آینده ی روشنی را به جهت تعامل همه جانبه ارکان ها و ارگان های مربوطه با هنرمندان را متصور هستیم.
وی افزود: این جشنواره در ۴ بخش دفاع مقدس، سردار دلها(سردار شهید قاسم سلیمانی)، مدافعان سلامت و بخش آزاد برگزار می‌گردد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس افزود: هنرمندان می بایست تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۹ آثار خود را به دبیر خانه ی جشنواره واقع در خیابان ساحلی، نبش کوچه ی ۲، پلاک ۱۵، سازمان بسیج هنرمندان استان فارس تحویل دهند؛ همچنین به جهت اطلاع بیشتر از روند جشنواره به شماره ۰۹۰۳۸۱۴۷۷۰۶ در فضای مجازی ارتباط حاصل نمایند.

23 آبان ، مهلت ارسال تصویر آثار به جشنواره هنرهای تجسمی «دفاع عاشقانه»
پورمنتصری در ادامه، با اعلام ، فراخوان جشنواره‌ی "دفاع عاشقانه" در 2 بخش «گرافیک» و «نقاشیخط»، مهلت ارسال تصویر آثار به این جشنواره را 23 آبان ماه اعلام کرد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس گفت: آثار در بخش "گرافیک" به صورت جداگانه در 3 بخش گرایش : 1- طراحی پوستر؛ 2- نشانه نوشته و تایپوگرافی؛ 3- تصویر سازی، صرفا به صورت دیجیتال به بخش مسابقه راه پیدا خواهند کرد و در بخش " نقاشیخط"، آثار به صورت غیردیجیتال قابل پذیرش خواهد بود.
وی همچنین در خصوص موضوعات جشنواره تصریح کرد: چهل سالگی دفاع مقدس، پا به پای سردار سلیمانی، گذر از پشت جبهه ها تا کمک مومنانه، پرچمداران مقاومت و سردار سلیمانی، و از سنگر جبهه ها تا سنگر مدافعان سلامت را عناوین موضوعات اصلی جشنواره دانست.
پورمنتصری اضافه کرد: هنرمندان سراسر استان فارس می توانند در رابطه با موضوعات ذکر شده آثار هنری خود را با تاکید بر ارزش هایی همانند ایثار، فداکاری، شجاعت و همبستگی ملی ارایه نمایند و خلاقیت و نوآوری در ساختار و اصالت طرح و ایده مدنظر شرکت کنندگان در جشنواره قرار گیرد.
به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان فارس، زمان برپایی نمایشگاه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در هفته بسیج سال جاری در یکی از نگارخانه های معتبر خواهد بود و هنرمندان برای دریافت اطلاعات تخصصی و همچنین ضوابط و جوایز جشنواره از طریق شماره واتس آپ 09170626822 اقدام نمایند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها