از فرماندهی پایگاه بسیج دانش آموزی مدرسه تا رتبه ۶ کنکور
نازنین زهرا افشاری، دانش آموز کوشا و فرهیخته قزوینی که در کنکور سراسری رشته انسانی سال ۹۹ حائز رتبه ۶ شده و نیز رتبه ۱۷۹ کشوری در کنکور زبان را به دست آورده است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین اظهار کرد: در دوره سه ساله دبیرستان عضو بسیج دانش آموزی بودم و در سال اخر این دوران فرماندهی پایگاه بسیج دانش آموزی مدرسه فرزانگان را تجربه کردم.
وی افزود: در سال دهم تحصیلم رتبه یک مشاعره در استان را به دست آوردم و همچنین رتبه دوم و اوا مسابقات کشوری سخنوری را در سالهای پیاپی کسب کرده و به واسطه علاقه ام به شعر و هنر پارسی دستی هم بر آتش خوشنویسی داشته ام و در این رشتهها هم فعالت میکنم.
رتبهی ششم کنکور انسانی با بیان این مسئله که از شرایط برگزاری کنکور رضایت داشته است عنوان کرد: پیش از برگزاری آزمون سراسری کنکور علاوه بر استرس خود امتحان اضطراب بیماری کرونا را هم داشتم ولی روز آزمون وقتی میزان اهمیتی که به رعایت پروتکل های بهداشتی داده شده بود را دیدم این اضطراب فروکش کرد و توانستم بهتر با امتحان مواجه شوم.
وی در خصوص برنامه ریزی ای که برای مطالعه در سالهای گذشته انجام داده است به ما این گونه توضیح داد: برای کنکور کلاسها و تستهای خاصی را انجام ندادم از آغاز سال تحصیلی در پایه یازدهم برای خود برنامه ریزی کردم و طبق برنامه ام عمل کردم، حتی در المپیاد ادبی هم شرکت کردم و در مرحله اول موفق بودم اما در مرحله دوم شرکت نکردم.
این محصل تصریح کرد: با آغاز سال تحصیلی دوازدهم با دقت و پشتکار بیشتری به مطالعه پرداختم و با یاری خداوند به نتیجه هم رسیدم.
افشار گفت: در طول مدتی که برای کنکور مطالعه میکردم به سایر فعالیتها در قالبهای متفاوت هنری و فرهنگی به خصوص فعالیتم در بسیج هم ادامه می دادم و معتقدم افراد باید در همه زمینهها رشد کنند و نیز بخشی از جامعه خود باشند.
وی افزود: هیچگاه تک بعدی به موضوع و جامعه نگاه نکردم و حتی این فعالیتها را بخشی از موفقیت خود میدانم.
این محصل در توصیه به همسن و سالان خود عنوان کرد: در حال حاضر دنیا دارد به سمت و سویی حرکت میکند که آدمهای تک بعدی در حاشیه قرار میگیرند و این نشان میدهد که تکیه کردن به تحصیل به تنهایی پاسخگوی جامعه نیست و ما باید در راستای مهارتافزایی نیز گام برداریم.
وی ادامه داد: تنها تحصیل راهگشا نیست و هر فردی باید حداقل در زمینههایی که به آنها علاقه دارد کسب مهارت کند زیرا همه چیز در کتابها نوشته نشده و برای کشب بسیاری از اطلاعات علاوه بر تحصیل نیازمند مهارت و تجربه است.
وی گفت: به هم سن و سالهای خودم توصیه میکنم نگاهشان را به موضوع عوض کنند و مدیریت زمان داشته باشند.
افشار سخت کوشی و برنامه ریزی منظم را دو ویژگی شاخص برای دانش آموزان دانست و توضیح داد: تلاش برای یک دانش آموز باید یک عضو جدایی ناپذیر باشد و در این امر باید یک نوع مداومت وجود داشته باشد.
وقتی با زهرا در خصوص آینده و چشم اندازش برای ادامه راه صحبت کردیم به ما گفت : حالا که کنکور را پشت سرگذاشتهام به اهداف بلند مدتم فکر می کنم و تلاش میکنم تا با علاقه، تحصیل و مهارت افزایی به علایقم برسم و با برای برنامه ریزی خود را برای موفقیت آماده کنم.
وی در خاتمه گفت: توصیه ام برای دانش آموزان این است که در شرایط موجود مراقب سلامتی خود باشند و نیز با برنامه قدم برداشته و همیشه مدیریت زمان داشته باشند چرا که این برهه از زندگی در آینده آنها تاثیر بسزایی دارد
۱۰۰۴/ت۳۰/ب