خبرهای داغ:
باهدف ارتقاءتوانمندی مهارت های مدیریت خانواده

کارگاه مهارت های زندگی با رویکرد دینی برگزار شد

باهدف کاهش آسیب های خانواده و ارتقاءتوانمندی مهارت های مدیریت خانواده شکل گرفت.
کد خبر: ۹۲۸۲۶۳۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، کارگاه مهارت های زندگی بارویکرد دینی به همت پایگاه معصومیه حوزه بسیج خواهران شهیده رقیه رضایی شهر محمود آباد نمونه قزوین، برگزار شد.

این کارگاه که باحضور نیره سادات میرعزیزی کارشناس مشاوره خانواده باهدف کاهش آسیب های خانواده و ارتقاءتوانمندی مهارت های مدیریت خانواده شکل گرفت.

میرعزیزی در آغاز با اشاره به ۶ رکن اصلی این توانمندی یعنی ؛ خویشتن داری ، قناعت، مثبت اندیشی، کنترل خشم، تواضع و مواسات گفت: باید در ساخت مهارت های زندگی خود و اطرافیانمان تغییر ایجاد بکنیم و لزوم ایجاد این تغییرات عزم و نظم است.

وی افزود: منظور از عزم، اراده قوی و منظور از نظم بارور کردن اراده است که این دو جز لاینفک و جدا نشدنی تغییرات است.

میرعزیزی در ادامه افزود: لزوم ایجاد تغییر؛ مفهوم سازی، الگو سازی و موج آفرینی میباشد که مهارت نه گفتن به مخاطرات رکن خیلی مهم و اساس تغییر است.

 

این کارشناس و مشاوره خانواده در خصوص مهمترین قسمت از زندگی که آموزش درآن پررنگ است گفت: دوره طفولیت و ۷ سال اول زندگی بهترین و مهمترین زمان برای آموزش است که مادر خانواده بیش از ۷۰درصد در شکل گیری این برهه نقش دارد.

میرعزیزی در پایان گفت: تدبیر داشتن در استفاده از دانش های که قبلا آموخته ایم و مدارا با مردم در تقویت مهارت های زندگی بسیار مهم است. وباید اساس رفتار انسان ها اعتقادات آنان باشد.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها