برگزاری ویژه برنامه شهدا آبروی محله در سرخه+ تصاویر

همزمان با اربعین حسینی ویژه برنامه «شهدا آبروی محله» با شور و حال در کوچه ها و خیابان های شهر سرخه برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۸۳۷۶۹
|
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، در صورتی که پیام‌ها و افشاگری‌ها و ایستادگی های حضرت زینب (س) در مقابل لشگریان ظلم نبود کربلا در کربلا می‌ماند و صدای حق به گوش جهانیان نمی‌رسید.

زنان در طول تاریخ همواره نقش تعیین کننده ای در مبارزات و شکل گیری نهضت های مختلف داشتند برخی بانوان با ابعاد شخصیتی والا توانستند نقش برجسته و تاثیرگذاری را در تاریخ ایفا کرده و تحسین جهانیان را برانگیزند.

در واقعه عاشورا نیز زنان نقش برجسته ای را برعهده داشتند، از مادر وهب یار با وفای امام حسین (ع)  که با شهامت و جسارت مثال زدنی در برابر دشمنان ایستادگی کرده و آن صحنه های تاریخی را رقم می زند گرفته تا ام البنین، مادر قمر بنی هاشم که در دامان او فرزندی پرورش یافته که به واژه های شجاعت و وفاداری معنی می‌بخشد.

اما تمام کارشناسان تاریخ اسلام و کسانی که عمق واقعه عاشورا و قیام سالار شهیدان را درک کردند بر این حقیقت صحه می گذارند که برجسته ترین شخصیت زن کربلا حضرت زینب بود، بانویی که اسوه صبر و استقامت است و با وجود تمامی مصیبت ها پس از عاشورا با عمق وجودش فریاد می زند جز زیبایی چیزی ندیدم، بانویی که همگان معتقدند اگر در کربلا حضور نداشت پیام عاشورا و نهضت حسینی به گوش جهانیان نمی‌رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار