«شهرک عزیزی» شهر قدس با همکاری سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) آباد می شود

جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: با اختصاص یافتن زمین اوقاف به مردم، سپاه آمادگی ساخت مسجد در منطقه کم‌تر برخوردار شهرک عزیزی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت منطقه را دارد.
کد خبر: ۹۲۸۴۰۵۲
|
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

 

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قدس، سرهنگ علیرضا حیدرنیا جانشین فرمانده سپاه حضرت سید الشهدا علیه السلام استان تهران در بازدید میدانی از شهرک عزیزی شهرقدس اظهار کرد: در شهرستان های اطراف تهران به ویژه شهرستان‌های غرب استان، رشد زیرساخت ها مطابق و متوازن با رشد جمعیت نبوده و به همین نسبت مشکلات، معضلات و آسیب های اجتماعی به صورت ناخواسته در این منطقه زیاد به چشم می خورد. 

وی افزود: سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) به عنوان نهاد انقلابی در راستای محرومیت زدایی، ارائه خدمات اجتماعی به مردم را وظیفه خود می داند و در این راستا خدمات  متعددی در حوزه محرومیت زدایی به خصوص کمک های مؤمنانه مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری در جهت مقابله با ویروس منحوس کرونا انجام داده است. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ادامه داد: در این راستا بیش از ۵۸۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی در سطح شهرستان های استان تهران تاکنون توزیع شده و مرحله سوم کمک ها تا اواخر ماه صفر انجام می شود و همچنین با کمک های نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت، تعداد ۱۶۰ هزار کارت هدیه طی مرحله دوم کمک های مومنانه به مردم نیازمند و کسانی که مشاغل آنها به واسطه این ویروس آسیب دیده، تقدیم کرد. 

وی با اشاره به اقدامات حوزه عمرانی گفت: این سپاه در نظر دارد تا پایان سال بیش از ۱۸۰۰ پروژه عمرانی در حوزه تعمیر، مرمت و احداث منازل محروم و نیازمندان با کمک خیرین، مسئولان شهرستانی و استانی انجام دهد تا به وضعیت مردم سامان داده شود. 

سرهنگ حیدرنیا در ارتباط با وضعیت نامناسب شهرک عزیزی بیان کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی در شهرک عزیزی مشکلات مختلفی وجود دارد و سپاه در چند مقوله در این شهرک وارد عمل شده و با کمک همه مسئولین به ویژه اوقاف، زمینی که در این منطقه وجود دارد به مردم محروم اختصاص یابد و سپاه آمادگی دارد مسجدی در این منطقه احداث کند.

این مقام نظامی گفت: شهرداری نیز قول همکاری در ایجاد فضای سبز و توزیع سرانه های شهری را داده است و همه مسئولان شهرستان پای کار بوده و با رفع مشکلات اداری این اقدامات انجام می شود. 

وی ادامه داد: با احداث مسجد مجموعه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی نیز فعالیت داشته و این امر به کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد امنیت در منطقه کمک می کند و همچنین در آینده نزدیک حوزه مقاومت، پایگاه بسیج و سوله ورزشی افتتاح خواهد شد تا امنیت منطقه به صورت ریشه ای تامین شود. 

جانشین فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از کلنگ زنی درمانگاه در نزدیکی شهرک عزیزی با کمک قرارگاه محرومیت زدایی، خیرین و هوا فضای سپاه خبر داد و در ادامه گفت: با احداث این درمانگاه بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی منطقه حل خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه سپاه نهادی انقلابی و تکلیف گراست، یادآور شد: سپاه با کمک ظرفیت بسیج، مردم و گروه های جهادی مفتخر است که به مردم خدمت می کند تا گرهی از مشکلات آنها باز کند. سپاه در حد توان خود و با همکاری مجموعه های دولتی مانند شهرداری و نهادهای انقلابی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی پای کار بوده تا  مشکلات به سهولت کاهش یابد.

در این بازدید میدانی که با حضور جانشین سپاه سیدالشهدا و فرمانده سپاه شهرقدس انجام شد از تمام محله هایی که دچار آسیب های شدید اجتماعی هستند، بازدید به عمل آمد.

ارسال نظرات