به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان صورت گرفت

برگزاری مسابقه مهارت های روستایی در روستاهای تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی زنجان

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استان زنجان از برگزاری مسابقه مهارت های روستایی در بین روستاییان تحت پوشش این قرارگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۴۵۲۴
|
۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
سرهنگ فرشاد پیری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان گفت:به منظور افزایش سطح مهارتی و تربیتی والدین و دانش آموزان روستا‌های تحت پوشش قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، مسابقه مهارت‌های روستایی در دو محور تربیتی و مهارتی در بین روستاییان برگزار شد.
 
وی با اشاره به اینکه این مسابقه به همت کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت استان برگزار شد، افزود:این مسابقات در دو گروه سنی دانش آموزان (مقاطع دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول ومتوسطه دوم) و والدین (دارای کودک زیر ۷ سال) برگزار گردید.
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به محور‌های بخش مهارتی این مسابقات اشاره بیان کرد:
تحقق بخشیدن به نیاز‌های محلی، شروع در مقیاس آزمایشی، انتخاب موقعیت مکانی مناسب، محاسبه هزینه‌های لازم برای شروع کار از محور‌های بخش مهارتی است که میتوان در پرورش زنبور عسل، دامپروری، باغداری، کاشت گیاهان زینتی و گل محمدی، پرورش آبزیان و فرآوری و بسته بندی سبزیجات و حبوبات و خشکبار از این مهارت‌ها استفاده نمود.

وی به محور تربیتی این مسابقه نیز اشاره و تصریح کرد:یکی از اصلی‌ترین مسائلی که موجب می‌شود تربیت فرزند سالم وصالح آن شود، محیط صمیمی و جذاب خانواده است. رکن اصلی صمیمیت و عاطفه در خانواده، مادر است. مادر برای این که بتواند مدیریت عاطفی خانه را بر عهده بگیرد، نیاز به فراغت خاطر دارد.

پیری با اشاره به برگزاری مسابقات برای والدین دارای کودکان زیر ۷ سال تاکید کرد: باید پذیرفت که تربیت فرزند، خود یک شغل است که نیاز به صرف وقت بسیاری دارد. این شغل بسیار مهم در سال‌های اول، بویژه در هفت سال اول، وقت بیشتری را می‌طلبد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سوالات این مسابقه به صورت بروشور در اختیار روستاییان قرار گرفت، خاطرنشان کرد:به برندگان این مسابقه جوایز نقدی اهدا گردید.
ارسال نظرات