خبرهای داغ:

آنچه از ماجرای فوت دانش‌آموز بوشهری می‌دانیم

پس از گذشت چند روز از فوت دانش‌آموز بوشهری، واکنش‌های متعددی به این حادثه تلخ در رسانه‌ها منتشر شد اما علت دقیق فوت و انگیزه آن هنوز نامشخص است.
کد خبر: ۹۲۸۵۲۸۵
|
۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اوایل هفته بود که خبر فوت سیدمحمد موسی‌زاده *«دانش‌آموز ۱۱ ساله بوشهری» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. خبری تلخ و متاثر کننده که خوانندگان خبر را بسیار اندوهگین کرد.

بلافاصله بعد از انتشار این خبر، بسیاری از کانال‌های تلگرامی و کاربران شبکه‌های اجتماعی علت فوت را خودکشی و دلیل آن را نداشتن تلفن همراه برای شرکت در کلاس‌های مجازی دانستند.

 

* واکنش آموزش‌ و پرورش بوشهر به ادعای خانواده متوفی

پس از این اتهامات روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دیر در اطلاعیه ای؛ خبر منتشر شده در خصوص دلیل خودکشی دانش آموز دیری مبنی عدم دسترسی به تلفن همراه و کلاس های مجازی را تکذیب کرد.

آموزش و پرورش اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد سیدمحمد موسی‌زاده تا آخرین ساعات روز حادثه هم در برنامه شاد بوده و تکالیفش را هم برای آن‌ها ارسال می‌کرده است.* مادر دانش‌آموز متوفی: مدیر مدرسه قول داد عمل نکرد

پس از این اتفاق، خانم نجار مادر محمد در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها با تایید خودکشی پسر بزرگترش، از شرایط بد اقتصادی خانواده و فرزند معلول دیگرش گفت. وی در این گفت‌وگو از خراب بودن گوشی تلفن همراه سیدمحمد سخن به میان آورد و عنوان کرد که قول مدیر مدرسه برای اهدای گوشی تلفن همراه محقق نشد.

 

 برخلاف ادعای رسانه‌ها از صحبت‌های مادر این دانش‌آموز، علت خودکشی بازهم بی‌جواب ماند.

 

* پدر محمد: انگیزه محمد هنوز برای ما مشخص نیست

عادل موسی‌زاده، پدر این دانش آموز نیز در این باره گفت: فرزندم تنها یک گوشی داشت که خودم برایش خریداری کرده بودم و با آن تکلیف‌های مدرسه اش را انجام می داد تا اینکه در روزهای اخیر این گوشی خراب شد و از من خواست گوشی نو برایش تهیه کنم که قول دادم با توجه به اینکه سه فرزند دارم و مستمری‌بگیر بهزیستی هستم به او گفتم در اولین فرصت برای او خریداری کنم.

موسی زاده با بیان اینکه انگیزه محمد هنوز برای ما مشخص نیست، تصریح کرد: نمی‌دانم محمد به چه دلیلی دست به خودکشی زده است.

 

صحبت‌های پدر سیدمحمد هم نشان نداد که علت فوت پسرش چه بوده است.
 

* مدیر مدرسه: گوشی خودم را به سیدمحمد دادم

ایرج قاسمی، مدیر مدرسه محمد موسی‌زاده در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان این‌که در فروردین سال جاری گوشی شخصی خود را عوض کرده  و گوشی قبلی اش را در اختیار سید محمد قرار داده گفت:در پنج سال دانش‌آموزی سید محمد حتی یک ریال بابت کتاب‌های درسی، بیمه و لباس فرم از او نگرفته‌ام.

مدیر این مدرسه اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید سید محمد به مدرسه آمد تا برنامه شاد را برایش نصب کنم. حتی به در حیاط آنها هم رفتم تا او را برای استفاده از شبکه شاد راهنمایی کنم. همان روز پدر و مادرش و چند نفر از همسایه‌ها شاهد ماجرا بودند.

 

* مادر دانش‌آموز: مدیر مدرسه به فرزندم گوشی داد

خانم نجار، مادر دانش آموز فوت شده دیری برخلاف اظهارات گذشته‌اش عنوان کرد: ایرج قاسمی مدیر مدرسه فرزندم در این سال ها کمک هایی به فرزندم داشته است که متوجه نبوده ام و از وی کمال تشکر را دارم.

 

خانم نجار در خصوص فعالیت فرزندش در شبکه شاد به فارس گفت: این اواخر با وجود اینکه گوشی پسرم مشکلاتی داشت اما سید محمد در شبکه شاد عضو بوده است و البته نمی‌دانم که تا لحظه آخر در شبکه شاد فعال بوده است یا نه ؛ چون همان روز حادثه در منزل نبوده‌ام .مادرسیدمحمد همچنین باعلام رضایت از خدمات مدرسه پسرش گفت:  از مدیر مدرسه فرزندم راضی هستم و از او شکایتی ندارم و فقط می‌خواهم بچه‌ام را حلال کند، چون در این سال‌ها همیشه در کنار ما بوده و خیلی محبت در حق فرزند من داشته است.

 

* ورود مجلس به خودکشی دانش‌آموز بوشهری

" بعد از خودکشی دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دیر بوشهر با طناب دار، تعدادی از نمایندگان مجلس به این موضوع واکنش نشون داده و قرار است مجلس این مسئله رو پیگیری و موضوع رو علت یابی کند.

 

* دادگستری دَیّر: متوفی هنگام خودکشی "آنلاین" بوده است

عیسی نوشاد رئیس دادگستری شهرستان دَیّر با بیان اینکه "قضیه تبلت و گوشی تلفن همراه برای این دانش‌آموز ملاک اصلی و انگیزه خودکشی نبوده " گفت: با بررسی‌های مختلف هیچ‌جا چنین‌چیزی تاکنون ثابت نشده است.

وی با بیان اینکه "این موضوع در اظهارات خانواده‌اش، متوفی قبل از مرگ ثابت نشده است" گفت: این موضوع در دست نوشته‌ای، خبری، اعتراضی و یا جایی که مرحوم بیان کرده باشد و بگوید انگیزه و علت و هدف از خودکشی من نداشتن گوشی است وجود ندارد و ثابت نشده است.

 

*وزیر: خودکشی دانش‎آموز بوشهری تایید نشده
حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در واکنش به خبر فوت یک دانش‌آموز به دلیل نداشتن موبایل، گفت: هیچ گزارش تایید شده مبنی بر اتفاق افتادن خودکشی و دلیل آن ارائه نشده است.

 

 هنوز زوایای این موضوع به صورت کامل روشن نشده و اینکه آیا ۱۰۰ درصد سیدمحمد خودکشی کرده  و اگر پاسخ مثبت است انگیزه اصلی  این موضوع چه بوده است؟ به نظر می‌رسد این موضوع هنوز مبهم است و نیاز به پاسخ پزشکی قانونی و مقامات قضائی دارد.

 

* دربرخی خبرها نام‌خانوادگی این دانش آموز موسوی‌زاده عنوان شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها