رییس کل دادگستری استان ایلام گفت:دستگاه قضایی قاطعانه با همه جنبه‌های فساد برخورد می‌کند
کد خبر: ۹۲۸۵۶۱۷
|
۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان با حضور علی دهقانی رییس کل دادگستری استان، حجت الاسلام و المسلمین حیدری امام جمعه، سبزی فرماندار، و جمعی از مسئولان شهرستان ایوان برگزار شد.

علی دهقانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی (علیه السلام) و گرامیداشت رشادت‌ها و دلاوری‌های مردم استان و بویژه شهرستان ایوان در هشت سال دفاع مقدس، والاترین درس اربعین را درس آزادی و آزادگی و عدالت خواهی برشمرد.

دهقانی در ادامه با بیان وظایف و مسئولیت‌های سنگین دستگاه قضایی در قانون اساسی از جمله گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و... این وظایف و مسئولیت‌ها را اهداف کلان نظام اسلامی دانست که همه باید در جهت تحقق آن‌ها تلاش کنیم.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با تاکید بر اهمیت قاطعیت دستگاه قضایی در برخورد با جرم و فساد در جامعه افزود: این قاطعیت باید در عین مهربانی، کرامت محوری، تکریم ارباب رجوع و به دور از خشونت باشد و قاطعیت قضات و مقامات قضایی باید در قلم آن‌ها و اتقان آرای صادره نمایان گردد.

  وی اذعان داشت: فساد تضییع حقوق مردم و بیت المال است و دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت تمام با کلیه جنبه‌های آن برخورد می‌کند.

رییس کل دادگستری استان با خطیر توصیف نمودن وظیفه نهاد‌های نظارتی و انتظامی در برقراری امنیت در جامعه، حفظ امنیت و احیای حقوق عامه را از مهم‌ترین وظایف دادستانی برشمرد و خاطرنشان کرد: نظارت بر حقوق بیت المال و جلوگیری از دست اندازی به آن وظیفه کلیه مسئولین کشور است و همه باید در برابر آن پاسخگو باشند.

وی همچنین با اشاره به شعار سال و اهمیت موضوع جهش تولید در اقتصاد مقاومتی، خواستار توجه ویژه به تولید، برخورد قاطع با قاچاق کالا و نظارت دقیق بر بازار شد.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود ایوان را شهرستانی امن توصیف کرد و بیان داشت: پایداری و ارتقای این امنیت نیاز به یک تلاش همگانی دارد و همه مردم بویژه مصلحان، روحانیون، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین این شهرستان باید در راستای صلح و سازش و حل اختلافات تلاش کنند.

وی همچنین به موضوع حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و اراضی ملی اشاره کرد و افزود: اراضی ملی و انفال متعلق به همه مردم است و نهاد‌های متولی باید تلاش کنند با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها از این منابع محافظت کنند.

رییس شورای قضایی استان پیشگیری از وقوع جرم را از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی دانست و اذعان داشت: باید از ظرفیت همه نهاد‌ها و مسئولین از جمله امام جمعه شهرستان، فرماندار و سایر مسئولین اجرایی جهت شناسایی آسیب‌ها و رفع بستر‌های جرم و فساد استفاده کنیم.

دهقانی مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را توفیق خدمت به مردم عنوان کرد و ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات رییس دادگستری سابق شهرستان ایوان برای رییس دادگستری و دادستان جدید این شهرستان آرزوی موفقیت نمود.

گفتنی در این مراسم مهدی پروین دادستان سابق به عنوان رییس دادگستری و قاسم ابوپوربیشه به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ایوان معرفی شد و از زحمات یوسف مرادنژادی رییس سابق دادگستری ایوان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات