خبرهای داغ:
همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، مراسم باشکوه تدفین شهید شیری در اقبالیه قزوین برگزار شد
امروز شنبه ۲۶ مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، شهر قزوین، در حالی فرزندی از فرزندان غیورش را به خاک می سپارد که پس از پنج سال تکه هایی از استخوان های پیکر پاکش به خاک میهن بازگشته است.
کد خبر: ۹۲۸۵۹۳۴
|
۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، چند روزی است که شهر رنگ و بوی بهشتی گرفته و سیمای شهر خبر از حضوری خوش در استان دارد.

 

شهید زکریا شیری، مدافع وطنی که پنج سال پیش چند روز قبل از اربعین در سوریه به شهادت رسیده بود، اینک در همان زمان به خاک وطن بازگشته و چشمان منتظر «ننه رقیه» به بازگشت استخوان های فرزندش روشن شده است.

 

امروز شنبه ۲۶ مهرماه همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، شهر قزوین، در حالی فرزندی از فرزندان غیورش را به خاک می سپارد که پس از پنج سال تکه هایی از استخوان های پیکر پاکش به خاک میهن بازگشته است.

 

قزوین به پرورش مردان مرد در سرتاسر این خاک پاک مشهور است و تاریخ پر بار شهر، سرتاسر سخن از غیورمردانی دارد که جان دادند و خاک به دشمن ندادند. 

 

امروز مردی از مردان این دیار به خانه بازگشته که در دفاع از حریم اهل بیت، روزی راهی خاک سوریه شد و امروز پس از پنج سال، در خاک وطن با آرامش، می آرامد.

 

شهید شیری در درگیری‌های سال ۹۴ در منطقه العیص استان حلب به همراه ۲ رزمنده دیگر قزوینی در عملیات «قبه الخضرا» به شهادت رسیدند که پیکر پاک وی به تازگی به همراه هفت تن از شهدای خان طومان به وطن بازگشته است که امروز، شنبه ۲۶ مهر ماه، همزمان با شهادت امام رضا (ع) با حضور پرشور ولایتمداران قزوین و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در شهر اقبالیه قزوین تشییع می‌شود.

 

پیکر مطهر شهید شیری بعد از ورود به میهن با حضور خادمان آستان قدس رضوی و چند تن از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، در حرم مطهر امام رضا (ع) نیز طواف شدند.

 

 این شهید معزز اول آذرماه سال ۱۳۶۵ در روستای گرماب خدابنده به دنیا آمد، پدرش شعبانعلی و مادرش رقیه آقائی نام داشت. شهید شیری که تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته مدیریت دفاعی ادامه داد، در تاریخ ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۷ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر و دختر بنام های فاطمه و محمد صدرا شد.

 

این شهید والامقام که پاسدار بود، توسط سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین و به‌عنوان فرمانده دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و چهارم آذر سال ۱۳۹۴ در سوریه، بر اثر انفجار تله انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد و تا پنج سال اثری از پیکرش به دست نیامد.

 

۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها