خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی ملایر تشکیل شورای معتمد پلیس را تولید امنیت به دست مردم دانست و گفت: این شورا پاسخی به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم و امنیت اجتماعی است.
کد خبر: ۹۲۸۷۸۹۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

تشکیل شورای معتمد پلیس تولید امنیت به دست مردم استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمدباقر سلگی در نشست مشترک با اعضای شورای معتمد پلیس در سطح سکونتگاه‌های ویژه کلانتری‌های 11، 12 و 13، تشکیل شورای معتمد پلیس را تولید امنیت به دست مردم دانست و بیان داشت: شورای معتمد پلیس در حقیقت پاسخی است به مطالبات قانونی مردم برای ایفای نقش در توسعه نظم و امنیت اجتماعی که به عنوان الگوی بومی و متناسب با فرهنگ و ارزش‌های کشور طراحی و تدوین شده است.

وی اضافه کرد: از جمله اهداف راهبردی شورای معتمد پلیس ایجاد ارتباط منطقی و پیوندهای محلی میان پلیس، سازمان‌های مردم نهاد و شهروندان و شناسایی و مقابله با انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در سطح محلات در مراحل ابتدایی و جلوگیری از ورود مسائل غیرامنیتی به حوزه های امنیتی است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ابراز داشت: اجرای طرح‌های دیده‌بانی و مراقبت محلی با مشاركت ساكنان محلات در راستای پیشگیری از سرقت و سایر معضلات و آسیب‌های اجتماعی، فراهم شدن زمینه‌های حضور و مداخله مردم در امر نظارت و كنترل جامعه و حذف زمینه‌های بروز جرم در سطح محلات از دیگر اهاف این شورا است.

وی در ادامه ایجاد یک رکن مشورتی متناسب با نیازهای ساکنان محلات برای فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها و روسای کلانتری ‌ها، شناسایی و رفع عوامل آسیب‌زای محلی از طریق طرح مسائل و مشکلات در شورای معتمد پلیس و چاره‌جویی اهالی محل برای رفع آنها و احقاق حقوق قانونی و مطالبات مردم برای مشارکت در تامین نظم و امنیت محله خود را نیز از اهداف تشکیل شورای معتمد پلیس برشمرد.

سلگی گفت: در شهرستان ملایر این شورا از چند سال قبل آغاز و در حال حاضر در سه محله حاشیه‌ای شهر شامل 16 متری دوم شمس آباد و امام زاده عبدالله (ع) ازناو و مسکن مهر  مشغول فعالیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه اعضای این شورا از معتمدین محله بوده و ریاست آن را امام جماعت محل به عهده دارد می‌تواند نقش بسیار خوبی در ایجاد و ارتقای امنیت داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر عنوان کرد: از جمله برنامه‌هایی که توسط این شورا در حوزه نظم و امنیت می‌تواند شکل بگیرد راه‌اندازی مرکز مشاوره برای مردم و اهالی در این مناطق، راه‌اندازی موسسه‌ای برای ترک اعتیاد، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه، اقدامات فرهنگی(چاپ بنر، تراکت و...) برای پیشگیری از جرایم، گشت‌های محله‌ای، ارائه اخبار و اطلاعات و پیگیری برای حل تهدیدها و آسیب‌های محلات، حل و فصل اختلافات در محلات و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های انتظامی و قضایی، رفع مشكلات محلی از طریق طرح مسائل و مشکلات با ادارات دولتی و چاره‌جویی اهالی محل برای رفع آنها است.

وی تصریح کرد: امنیت در مرحله اول باید توسط معتمدین محل تامین شود و افراد ساکن در محلات به آنچه که در اطرافشان می‌گذرد، احساس مسئولیت کنند و قوانین و مقررات را به خوبی اجرا کنند تا عرصه برای مجرمین محله تنگ و از وقوع جرائم جلوگیری شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات