خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با بسیج:

عبادت، توجه به خلق خدا و خدمت‌رسانی به مومنان است

کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) مبنی بر اینکه عبادت زیادی نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: عبادت، زیاد فکر کردن در امر خدا و توجه به خلق خدا و خدمت‌رسانی و برآورده کردن حاجات مومنان است.
کد خبر: ۹۲۸۷۹۵۳
|
۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

عبادت، توجه به خلق خدا و خدمت‌رسانی به مومنان استحجت‌الاسلام رضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) با بیان اینکه این امام بزرگوار در سن ۲۸ سالگی در سال ۲۶۰ در شهر سامرا به شهادت رسیدند، اظهار کرد: کنیه‌های ایشان ابن الرضا، ابوالخلف، ابومحمد، ابوعبدالله، ابو محمد الحسن الخالص و ابو محمد العسکری است.

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری (ع) در مدت ۲۸ سال زندگی خود در پادگانی در سامرا زندگی می‌کردند و تحت شدیدترین مراقبت‌های دستگاه بنی عباس بودند، افزود: ایشان بعد از شهادت پدر گرامیشان مستمر به واسطه اخباری که از اهل بیت (ع) در خصوص مهدی موعود و خاتم امامان بیان می‌شد تحت شدیدترین مراقبت‌ها و پیگیری‌ها قرار داشت.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از بزرگواری‌ها، کرامات و کارهای بزرگی که امام حسن عسکری (ع) انجام دادند این بود که جامعه شیعیان و مسلمین را برای امامت فرزند خردسال آماده کردند، گفت: امام حسن عسکری (ع) ذهن‌ها و معرفت شیعیان زمان را برای غیبت حضرت ولیعصر (عج) آماده کردند.

وی با بیان اینکه نکات قابل توجه و قابل اهتمام زندگی امام حسن عسکری (ع) ۵۱ دعا است، عنوان کرد: این دعاها در قالب صحیفه عسکریه به ما رسیده است.

غلامی افزود: ادعیه‌ای که امام حسن عسکری (ع) از خود طی ۲۸ سال به یادگار گذاشتند برکات و توشه‌های معنوی برای ارتباط با خداوند است.

وی عنوان کرد: از جمله این دعاها، دعای تسبیح خداوند، ستایش خداوند، دعا برای دیدن فرزند، صلوات بر پیامبر(ص)، دعا برای حاجت طلبی، دعا برای حرز و ایمنی، در پرهیز از وسوسه‌های شیطان و ... است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اخلاق همه اهل بیت(ع) کریم است و یکی از ابزارهای جذب ائمه(ع) خلق نیکو آنان بوده است، گفت: امام حسن عسکری (ع) به تأسی از پدران بزرگوارشان در این خلق نیکو برجسته هستند.

وی با بیان اینکه علی بن نارمش یکی از دشمنان اهل بیت(ع) از حکام وقت دستور داشت که امام حسن عسکری(ع) را در زندان اذیت و آزار کند، ادامه داد: بعد از گذشت چند روز از همراهی زندانبان با امام حسن عسکری (ع)، وی سر به زیر انداخته آنچنان مجذوب عظمت و اخلاق نیکوی امام حسن عسکری(ع) شد که خجالت می‌کشد چشمانش را باز کند و به حضرت نگاه کند که بعدها دچار تحول روحی و معنوی زیادی شد و از یاران امام حسن عسکری(ع) شدند.

غلامی با بیان اینکه توجه و تاکید به نماز اول وقت در سیره امام حسن عسکری(ع) برای ما شیعیان الگو است، گفت: این توجه امام(ع) برای ما درس است که در مشغله‌های زندگی با توجه به نماز، ذکر و دعا برای تقرب الی الله برای انس با خدا وقت بگذاریم.

وی با اشاره به فرموده امام حسن عسکری (ع) مبنی بر اینکه کسی از در باب المعروف وارد بهشت می‌شود که در این دنیا کار نیکی انجام داده باشد و به مردم کمک و خدمتی کرده باشد، گفت: در این ایام سختی دنیا و مواجه با ویروس کرونا و فشار اقتصادی و گره خوردن مشکلات با هم، ما باید به تأسی از امام حسن عسکری (ع) و برای بهره بردن از باب المعروف به خدمت‌رسانی به مردم و توجه به نیازمندان و گره‌گشایی از کار آنان اهتمام داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند اگر فردی در این دنیا به مردم کمک کند در آن دنیا هم سربلند بوده و جایگاه نیکویی دارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری (ع) مبنی بر اینکه عبادت زیادی نماز و روزه نیست، خاطرنشان کرد: عبادت زیاد فکر کردن در امر خدا و توجه به خلق خدا و خدمت‌رسانی و برآورده کردن حاجات مومنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات