خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفت‌وگو با بسیج:

ضرورت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه/ اقدامات در حوزه مهدویت باید عمقی و راهبردی باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان مهمترین کار در حوزه مهدویت را فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت دانست و گفت: اقدامات صورت گرفته در این حوزه بیشتر جنبه نمادین دارد و عمقی و راهبردی کار نشده است.
کد خبر: ۹۲۸۸۱۴۰
|
۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

ضرورت فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در جامعه/ اقدامات در حوزه مهدویت باید عمقی و راهبردی باشدحجت الاسلام حسین علیی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) اظهار داشت: روز نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت و برقرار کننده حکومت الهی در جهان است.

وی وظیفه شیعه در دوران غیبت امام زمان(عج) را عمل و تقوا دانست و بیان کرد: در برابر تمام سختی‌هایی که امام(عج) در دوران غیبت کشیدند وظیفه داریم لحظه ای از امام(عج) غافل نشویم و در صورت تقوا و عمل شیعیان است که دعای امام(عج) نسبت به جامعه مستجاب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونا و موج سوم کرونا هستیم باید آنچنان عامل و باتقوا باشیم که دعای امام(عج) شامل حال ما شود ولی متاسفانه آن چیزی که در جامعه مشاهده می‌شود عدم اضطرار مردم است و مردم به درجه اضطرار نرسیدند بنابراین بسیار سخت است که بخواهیم دعای امام(عج) شامل حال ما نیز شود.

وی با بیان اینکه دوران غیبت امام(عج) دوران سختی هم برای خودشان و هم برای منتظران ایشان است، تقوا و بسترسازی ظهور را وظیفه منتظران عنوان کرد و گفت: تبریک سالروز آغاز امامت  در ظاهر گرچه خوب است اما باید با عمل خود این روز فرخنده را تبریک بگوییم و امامت امام(عج) را بپذیریم.

علیی با بیان اینکه بر اساس روایات باید در چنین روزی با امام(عج) پیمانی دوباره بست؛ به چرایی و چگونگی تجدید بیعت اشاره و تاکید کرد: ما همیشه با امام(عج) بیعت داریم و این یک بیعت ناگسستنی است و تجدید بیعت امر بسیار پسندیده‌ای است به این صورت که انسان به خود برمی‌گردد و گذشته خود را مرور می‌کند و نوعی به خود برگشتن و تجدید نظر در رفتار و کردار است که می‌تواند با حذف رذائل و به کار بستن فضایل باشد.

وی اضافه کرد: تجدید بیعت ما با امام(عج) می‌تواند در ترک گناه باشد و اگر بتوانیم چنین تجدید بیعت و عهدی با امام زمان(عج) داشته باشیم بسیار نیکو و نکته تربیتی و متعالی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان مهمترین کار در حوزه مهدویت را فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ مهدویت دانست و یادآور شد: در حوزه مهدویت در جامعه اقداماتی صورت می‌گیرد که بیشتر جنبه نمادین دارد و عمقی و راهبردی در این زمینه کار نشده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های ما به امام زمان(عج) مربوط است و هر خیری که به ما می‌رسد به واسطه امام(عج) است، ادامه داد: اگر این علم و فرهنگ به مردم منتقل شود و مردم به این باور برسند که هر نفسی که می‌کشند به واسطه امام زمان(عج) است به طور قطع تاثیرگذار خواهد بود.

علیی با بیان اینکه وظیفه و رسالت اصلی منتظران در زمان غیبت به یاد امام بودن است، عنوان کرد: باید زندگی خود و مردم را مهدوی کنیم و در همه کارها، برنامه‌ها و امورات خود امام زمان(عج) را یاد کنیم و علاوه بر آن این وظیفه و رسالت را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با عدم شناخت امام(عج)، ایمان به معنای واقعی کلمه شناخته نخواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به ما توفیقی عطا کند تا امام(عج) را بشناسیم چراکه شناختن حجت و باور اعتقادی به امام(عج) و حجت؛ ما را از گمراهی نجات خواهد داد و با علم به امام‌شناسی می‌توانیم به توحید کمال برسیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به دوران امامت امام حسن عسگری(ع) و چگونگی آماده کردن مردم برای غیبت صاحب زمان(عج) بیان کرد: دوران امامت امام حسن عسگری(ع) به دلیل آنکه آخرین ذخیره الهی بعد از ایشان به امامت می‌رسد بسیار دوران خاصی بود و امام در محدودیت بسیار شدید و منحصر به فرد که از قبل ایجاد نشده بود باید مردم را ابتدا برای غیبت صغری و سپس غیبت کبری آماده می‌کرد.

وی با بیان اینکه خفقان شدیدی در دوران امامت امام عسگری(ع) حاکم بود، گفت: بر اساس اطلاعاتی که خلفای زمان داشتند ایشان را همواره در منطقه نظامی عسگری نگه می‌داشتند و در این دوران اختفاق بسیار سنگین کار را برای امام(ع) سخت و دشوار کرده بود به گونه‌ای که حضرت هیچ گونه ملاقاتی با شیعیان نداشت و در یک منطقه کاملاً نظامی علاوه بر اینکه باید وظیفه و رسالت سنگین امامت را عهده‌دار می‌شد باید شراط را برای غیبت آماده می‌کرد.

علیی با بیان اینکه در دوران غیبت بزرگ‌ترین حرمان و محرومیت برای شیعیان عدم دسترسی به امام است، تصریح کرد:  گرامیداشت و تبریک سالروز آغاز امامت منجی عالم بشیریت امر پسندیده است و گرچه ما در ظاهر این روز را به یکدیگر تبریک می‌گوییم اما به باطن موضوع که فکر کنیم بسیار غم‌انگیز است به طوری که امام حسن عسگری(ع) در روز وداع با فرزندش گریه می‌کند و می‌فرماید دوران آوارگی تو در کوه‌ها و دشت‌ها آغاز شده که دوران بسیار سختی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات