سازمان بسیج اساتید،طلاب روحانیون استان مازندران در واکنش به اظهارات اخیر شیخ مرتضی صدوقی در طرح مسئله بی اساس اسلام ۸۰۰ ساله و اسلام ۴۰ ساله که یک تحریف تاریخی درباره انقلاب و اسلام است، بیانیه ای  صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۸۸۴۶۳
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سازمان بسیج اساتید،طلاب روحانیون استان مازندران در واکنش به اظهارات اخیر شیخ مرتضی صدوقی در طرح مسئله بی اساس اسلام ۸۰۰ ساله و اسلام ۴۰ ساله که یک تحریف تاریخی درباره انقلاب و اسلام است، بیانیه ای  صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

رویداد‌هایی که بعضی آن‌ها را نادرستی، فساد یا مصیبت توصیف می‌کننند، نتیجه عمل خودشان است (سوره شوری ایه ۳۰) وربطی به دیگران ندارد و لذا ناگزیر ازتحمل آثار ان هستند تاعبرت بگیرند و تعقل کنند ودراعمال خود تجدید نظر نمایند (سوره روم ایه ۴۱) و بعضی دیگر هم نتیجه چرخش غربال ابتلائات الهی است تا انسان‌های مدعی صلاح واصلاح را از انسان‌های صالح و سالم وشایسته تفکیک کند، ومردم باشناخت بهتر واقعیات، تکلیفشان رانسبت به آنان دریابند.
 
این که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: رب عالم قد قتله جهله، یعنی چه بسیار انسان عالمی که جهلش اورا از پای درمی آورد به افرادی اطلاق می‌شود که اگر چه چند سالی درحوزه بودند وبه همین دلیل در کسوت روحانیت قرار گرفته اند، اما به دلیل ساده لوحی و عدم تعقل و نا آگاهی نسبت به شرایط زمان عواقب کلماتی که در اثر تحریک شیطنت آمیز بعضی از اطرافیان فریب خورده، و غلیان ظرف کوچک وجودی خود، درجامعه می‌پراکنند، تشخیص نمی‌دهند.
 
رهبر معظم انقلاب دردیدار اعضای مجمع عالی بسیج مستضعفین درتاریخ ۶/۹/۱۳۹۳ فرمودند: اینهایى که بصیرت ندارند - مثل این بیچاره‌هایى که در فتنه گرفتار شدند - مثل کسانى‌اند که در تاریکى شب، در مه غلیظ، در غبار میخواهند مخالفى را، دشمنى را بزنند؛ خب نمیداند دشمن کجا است؛ یکى از اوّلین شرایط جنگهاى نظامى، اطّلاعات است؛ بروید اطّلاع کسب کنید و ببینید دشمن کجا است. اگر بدون اطّلاع رفتید، شما ممکن است جایى را بزنید که دوست آنجا است؛ کسى را بزنید که با شما دشمن نیست و به دشمن کمک کنید؛ گاهى این‌جورى میشود. اگر بصیرت نبود، میشود این؛ که فرمود:: العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس؛ شبهات و نادانى‌ها و نفهمى‌ها به کسى که عالم به زمان خود است، هجوم نمى‌آورند؛ میفهمد چه‌کار باید بکند.
 
نه تنها افرادی همچون ابوموسی اشعری در صدر اسلام که درزمان ما نیز افرادی همچون شریعتمداری ومنتظری (وبعضی دیگر که می‌روند تا نام خود را به شجره منحوسه عالمان متهتک وجاهلان متنسک اضافه کنند) در درجه اول آبروی خود را می‌برند و اینگونه دراثربی بصیرتی کشته جهل (بی عقلی) خود می‌شوند، هرچند جسمشان در حرکت باشد!
 
کسی که سخن از اسلام ۴۰ ساله و ۸۰۰ ساله می‌کند و فرق زندگی تحت حکومت امام جائر من عند غیر الله، با زندگی تحت حکومت امام من عند الله را تشخیص نمی‌دهد باید یکبار دیگر به حوزه برگردد و معارف معصومین علیه السلام را دوباره وچند باره بادقت بخواند وبفهمد. ولذا ما بعنوان شاگردان کوچک فقه آل محمد صلی الله علیه واله، توجه ایشان را به سخن صریح ومستدل امام صادق علیه السلام در همین مورد، درجلد اول اصول کافی کتاب الحجة صفحه ۳۷۵ باب فیمن دان الله عزوجل بغیر امام من الله جل جلاله جلب می‌کنیم.
 
کسی که انقلاب اسلامی را با تعبیر اسلام ۴۰ ساله تخطئه می‌کند ضمن آشکار کردن مکنونات قلبی سال‌ها پنهان شده خود، اعلام می‌کند که با امامین انقلاب هم مشکل دارد. وزندگی تحت حکومت طواغیتی همچون پهلوی وقاجار و. را ترجیح میدهد واسلام ۸۰۰ ساله دارای تعامل وهمزیستی با طواغیت را اصل می‌داند! و به انقلاب اسلامی ضد ظلم و ضد طواغیت جهان توصیه می‌کند که به عقب برگردد وخود را با آن اسلام بی خطر برای کفار ومشرکین تطبیق دهد! همان چیزی که بعد از رحلت حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بعضی از عمامه به سر‌های موسوم به روحانیون! ابراز کردند که ما از اول ولایت فقیه را قبول نداشتیم! قرآن کریم درسوره آل عمران می‌فرماید:  وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَى أَعْقَابِکُمْ وَمَنْ یَنْقَلِبْ عَلَى عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئًا وَسَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاکِرِینَ [۱۴۴]جز این نیست که محمد پیامبرى است که پیش از او پیامبرانى دیگر بوده‌اند. آیا اگر بمیرد یا کشته شود، شما به آیین پیشین خود باز مى‌گردید؟ هر کس که بازگردد هیچ زیانى به خدا نخواهد رسانید. خدا سپاسگزاران را پاداش خواهد داد. (۱۴۴)
 
کسی که اعلام می‌کند ۴۰ سال است وعده داده اید وعمل نکردید برود ازعوامل محرک خود که ۳۲ سال از ۴۰ سال گذشته دولت را دراختیار داشتند و همین‌ها بودند که با وعده اصلاح طلبی وسازندگی واعتدال، و رونق اقتصادی وبی نیاز کردن مردم از یارانه عمومی و. بار‌ها وبار‌ها افکار عمومی این ملت نجیب وفداکار را فریب دادند، بپرسد که چرا بجای حقوق‌های نجومی وفروش مفت کارخانه‌ها ومراکز تولیدی دولتی کشور به فرزندان وفامیل‌ها وهم حزبی‌های خود وبعد تعطیل کردن آن‌ها بیکار کردن هزاران کارگر و گرا دادن به دشمن برای تحریم اقتصادی و تعطیل انرژی هسته‌ای و.. به فکر ایجاد اشتغال برای جوانان و تامین رفاه مردم نبودند؟! وقتی افرادی که خود. مقصرند فرا فکنی می‌کنند داستان دزدی تداعی می‌شود که خودش فریاد میزد 《آی دزد》!
 
جنابعالی که حاصل عمرتان فرزندی است که بشدت مشتاق عکس اندازی در کنار "رجل باغی" است و ازجبهه ایست که به اسم اصلاح، بار‌ها افکار عمومی را فریب داده ووضع فعلی را به اقتصاد کشور تحمیل کردند، حق ندارید در نقش طلبکارانقلاب ظاهر شوید!  البته قرآن کریم هم مدعیان دروغین اصلاح طلبی را این گونه توصیف کرده است: وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ [۱۱]، چون به آنان گفته شود که در زمین فساد مکنید، مى‌گویند: ما مصلحانیم. (۱۱)
 
انقلاب اسلامی رابخاطر وعده‌های امید بخش قرآنی سرزنش نکنید شما خود می‌دانید که قرآن کریم همواره به انسان‌ها برای زندگی سعادتمند در هردو دنیا وعده داده است وجنابعالی نیز بیش از ۴۰ سال است که همواره درمنبر ومجلس خود به مردم این وعده هارا بازخوانی می‌کنید! اگر این وعده‌ها به زعم جنابعالی ره به ترکستان وجهنم می‌برد (ومتاسفانه شهروندان محترم ترک زبان کشور را با اهل جهنم یکی توصیف کرده اید!) خود نیز از همین مجموعه وعده دهندگان بودید!
 
هیچ وقت رهبران نظام وامامین انقلاب حکومت فعلی را عین اسلام توصیف نکردند که شما ان را تخطئه میکنید. بار‌ها اعلام شده است که این انقلاب مصمم است با تلاش خود زمینه را برای حکومت جهانی اسلام به امامت حضرت، ولی عصر ارواحنا فداه فراهم کند وِ لذا مجددا نباید کسی در این مورد مغلطه کند.
 
قرآن کریم در آیه ۲۱۴ سوره بقرة عبور از شرایط دشوار وسخت را برای مسلمانان بعنوان زمینه‌ای برای کسب ظرفیت وشایستگی دستیابی به اهداف متعالی پیشگویی کرده است واینکه بعضی از مومنان و 《حتی راهبران دینی》 آن‌ها در این مسیر کم می‌آورند و در اعتقادات وباور‌های خود متزلزل می‌شوند ومی گویند پس چه شد وعده خدا؟!
 
سازمان بسیج اساتید، طلاب روحانیون استان مازندران
ارسال نظرات
پر بیننده ها