خبرهای داغ:
رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر خبر داد

توزیع ۶۶۲۰ بسته معیشتی برای کمک به اقشار نیازمند در ملایر

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۶۲۰ بسته سبد معیشتی با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در سطح شهرستان توزیع شد.
کد خبر: ۹۲۸۸۵۷۱
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

توزیع ۶۶۲۰ بسته معیشتی برای کمک به اقشار نیازمند در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، پژمان جعفری به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجتمع تجاری مسکن مهر به مساحت ۶ هزار مترمربع و زیربنای ۵ هزار مترمربع یکی از طرح‌های عمرانی است که ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد موقوفات ملایر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد.

وی افزود: برای احداث مجتمع تجاری مبلمان منبت ملایر نیز به مساحت ۶ هزار مترمربع و مساحت اعیانی ۱۵ هزار مترمربع، ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که هر دو طرح در حال تهیه نقشه و پروانه ساخت است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: در حال حاضر کارهای مقدماتی این دو طرح انجام شده و در حال نقشه‌برداری است و تا یک‌ماه آینده عملیات ساخت آنها آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: نگهداری مقبره سیف‌الدوله یکی از نیت‌های واقف است که در این راستا عملیات بازسازی، فضای سبز و جدول‌کشی این مقبره با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد و اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دست انجام است و محوطه پایین مقبره نیز به مساحت ۲ هزار مترمربع در حال بازسازی است.

جعفری اجرای طرح‌هایی همچون کف‌سازی و بازسازی پارک بانوان ملایر با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، دیوارنویسی پارک بانوان به متراژ ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۰ میلیون تومان، تجهیز و نصب لوازم بازی کودکان با همکاری شهرداری، دیوارکشی و محوطه‌سازی استخر سیفیه ملایر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات عمرانی طی یک‌سال گذشته برشمرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان نیز گفت: در حال حاضر کف‌سازی محوطه ورودی امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن و نمای امامزاده به طور کامل انجام شده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه نمای ورودی امامزاده عبدالله(ع) ملایر نیز در دست اقدام است، افزود: تغییر هیات امنای تکیه ابوالفضل(ع) ملایر انجام شده و احکام ۱۶۰ نفر از هیات امنای امامزادگان و بقاع متبرکه ملایر نیز تمدید و یا صادر شده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ پرونده از سال گذشته تاکنون از املاک موقوفه تصرف شده ملایر وجود داشت که علیه متصرفان طرح دعوی شد و با حکم قضایی و تلاش‌های صورت گرفته ۲۰ هزار مترمربع از املاک موقوفه این شهرستان به ارزش ۲ میلیارد تومان خلع ید و رفع تصرف شد.

جعفری بیان کرد: در این راستا ۱۰ هزار مترمربع از رقبه تصرف شده نیز به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد تومان خلع ید شد.

وی همچنین به حجم بالای مراجعه‌ها و فعالیت کاری حوزه اجاره ها اشاره کرد و اظهار داشت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون، ۳ هزار و ۵۱۵ قرارداد اجاره تنظیم، تجدید و نقل و انتقال آنها انجام شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: در بخش ثبتی نیز در مدت یاد شده ۱۷۶ هکتار سند مالکیت در قالب ۳۷ جلد سند برای موقوفات این شهرستان اخذ شد که ۶۴۵ متر آن به ارزش ۳۳ میلیارد تومان تجاری بود.

وی حوزه فرهنگی را یکی از بهترین فعالیت‌ها و شیرینی اجرای آن را به اجرای درست نیت واقف دانست و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۶۲۰ بسته سبد معیشتی با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان برای کمک به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در سطح شهرستان توزیع شد.

جعفری ادامه داد: ۲ هزار سبد معیشتی از این تعداد همزمان با دهه وقف امسال تهیه شده و در حال توزیع بین نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده است.

وی توزیع ۲ هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با شروع سال‌تحصیلی جدید بین دانش‌آموزان نیازمند را از دیگر اقدامات در حوزه فرهنگی برشمرد و بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای تهیه تجهیزات مورد نیاز به بیمارستان‌های ملایر کمک شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: امسال با هدف شناسایی بیماران سرطانی و صعب‌العلاج از مجمع خیران سلامت و موسسه آل یاسین ملایر دعوت کردیم تا آمار بیماران نیازمند را برای تهیه کمک‌های دارو و درمان به ما اعلام کنند.

وی گفت: در این زمینه ۸۰۰ بیمار سرطانی نیازمند معرفی و مقرر شد علاوه بر اهدای یک بسته سبد غذایی، به هر کدام از بیماران به طور میانگین مبلغ ۴۰۰ هزار تومان کمک هزینه دارو و درمان پرداخت شود که در مجموع ۳۲۰ میلیون تومان برای این تعداد بیمار اختصاص دادیم.

*تجهیز و تعمیر ۴۰ مدرسه در ملایر از محل نیت واقف

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های فرهنگی این نهاد همچون آرامش بهاری، ضیافت الهی، نشاط معنوی، اکمال نبوی و بصیرت عاشورایی به صورت مجازی برگزار شد.

حمیدرضا نوروزی به راه‌اندازی دو کانال امامزاده عبدالله(ع) و تکیه ابوالفضل(ع) در فضای مجازی برای اجرای آنلاین ویژه برنامه‌های فرهنگی اشاره و بیان کرد: چهار ویژه برنامه اصلی همچون نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان نیز با استفاده از نظریه مصرف و از محل نیت واقف در سطح شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته سه نظریه مصرف که نیاز به اذن ولی فقیه داشت، گرفتیم که طبق آن ۴۰ مدرسه در سه بخش جوکار، سامن و مرکزی ملایر که نیاز به کمک داشتند، شناسایی و ۳۵۰ میلیون تومان از منابع موقوفات ملایر برای کمک به این مدارس هزینه شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به برگزاری آیین عزاداری دهه اول محرم در محل نیت واقف برای نخستین بار و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: در این برنامه شور و شعور حسینی در کنار هم بود و به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص کشوری از آن می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ مورد کمک‌های موردی دارو و درمان به بیماران نیازمند با مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد و ۷۰۰ میلیون تومان برای تهیه تجهیزات بیمارستانی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده هزینه شد.

نوروزی توزیع بیش از ۳۰ هزار پُرس اطعام‌دهی در ماه مبارک رمضان با رعایت کامل موازین بهداشتی و هزینه‌کرد ۶۰۰ میلیون تومان در راستای اجرای نیت واقف را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: امسال یک وقف جدید منزل مسکونی به ارزش ۲ میلیارد تومان به ثبت رسید و وقف یک باب مغازه بزرگ نیز در دست انجام است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار