خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان در گفت‌وگو با بسیج عنوان کرد

امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه از وظایف دانش‌آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه ناحیه همدان امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه را از وظایف دانش‌آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانش‌آموزان باید پرسشگر، مطالبه‌گر و به خطوط اصلی انقلاب اسلامی حساس باشند.
کد خبر: ۹۲۸۸۸۳۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه از وظایف دانش‌آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامیسرهنگ علی بقایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی و یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز به فلسفه نامگذاری این هفته اشاره و اظهار کرد: به مناسبت سالروز شهادت شهید «حسین فهمیده» از ۸ تا ۱۳ آبان ماه هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی یادآور رشاد‌ت‌های ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز است که برای اعتلای انقلاب اسلامی قدم برداشته و به شهادت رسیدند، گفت: سرآغاز حرکت‌های انقلابی و مردمی در سال ۵۶ و ۵۷ حرکت و اقدامات دانش‌آموزی بود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه شهدای دانش‌آموز نسلی مطالبه‌گر، پرسشگر، انقلابی، مومن و معتقد بودند، بیان کرد: در دوران انقلاب اسلامی قشر دانش‌آموزی به پا خاست و توانست همه گروه‌ها را با خودش همراه کند.

وی در همین رابطه به نقش موثر دانش‌آموزان استان همدان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: قیام  دانش‌آموزان همدان در ۳۰ مهرماه ۵۷ آغازگر حرکت دانش‌آموزان در ۱۳ بهمن ۵۷ در تهران بود.

بقایی اضافه کرد: بعد از قیام دانش‌آموزان همدان در ۳۰ مهر ۵۷، حرکت‌های دانش‌آموزان در ۵ آبان ۵۷ در کبودراهنگ را شاهد بودیم که این قیام‌ها واکنش مراجع و امام راحل را در پی و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دیداری و شنیداری در داخل و خارج را به دنبال داشت.

وی در توضیح علت نامگذاری ۱۳ آبان ماه به عنوان روز استکبارستیزی و «مرگ بر آمریکا» به جریان قیام دانش‌آموزان در سال ۵۷ در تهران و به شهادت رسیدن ۵۶ دانش‌آموز در مقابل دانشگاه تهران اشاره و بیان کرد: علاوه بر این در ۱۳ آبان ماه امام راحل به ترکیه تبعید شدند و در ۱۳ آبان سال ۵۸ دانش‌آموزان و دانشجویان با محوریت دانشجویان پیرو خط امام (ره)، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و اسناد آن را منتشر کردند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه شهدای دانش‌آموز ما ادامه دهنده راه دانش‌آموزان قیام ۵۷ و دانش‌آموزان ۱۳ آبان ۵۸ بودند، تاکید کرد: دانش‌آموز انقلابی همواره می‌توانند، موثر، مطالبه‌گر و  محور فعالیت‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان نقش موثر و گسترده‌ای را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کردند، افزود: دانش‌آموزانی که امروز در گروه‌های جهادی فعالیت می‌کنند ادامه‌دهنده راه دانش‌آموزانی هستند که  در دروان دفاع مقدس هم به تحصیل پرداختند، هم به اعتلای کشور کمک و از مرز‌ها دفاع کردند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مسیر جدیدی از گفتمان انقلابی امام (ره) ایجاد کردند.

بقایی با اشاره به نقش دانش‌آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به لزوم نقش‌آفرینی در تحقق بیانیه پرداخت و بیان کرد: نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در فهم عمیق و اجرای منویات مقام معظم رهبری بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و ضروری است و دانش‌آموزان باید همچون آحاد جامعه نقش و رسالت خود را برای تحقق این بیانیه ایفا کنند.

وی امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه را از وظایف دانش‌آموزان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز اگر دانش‌آموزان می‌خواهند در تحقق گام دوم انقلاب موثر و نقش‌آفرین باشند باید پرسشگر، مطالبه گر و به خطوط اصلی انقلاب اسلامی حساس باشد و درس را با جدیت پیگیری کنند و همچنین بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب امید را در جامعه ترویج دهند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اضافه کرد: آینده این کشور به دست نسلی آبادتر می‌شود که امروز همت و تلاش خود را در مدرسه، در رصد موضوعات در حوزه انقلاب و انقلابی‌گری در اعتقادات دینی، تعلیم و تربیت، رشد و بالندگی و شکوفایی خود به کار گیرد.

وی با بیان اینکه کشور ما در آینده به نسلی امیدوار و با نشاط نیاز دارد، تصریح کرد: دشمن در تلاش است که  نشاط و امید به آینده را از دانش‌آموزان سلب کند در حالی که ما نسل ظهور هستیم و باید با نشاط، با انگیزه و هدفمند به جلو حرکت کنیم.

بقایی در ادامه با تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان با بیان اینکه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور، به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم در سطح کشور در اجرای برنامه‌های این هفته تابع نظرات و قوانین ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

وی از برگزاری پویش «مرگ برآمریکا» با هدف استکبارستیزی به صورت متمرکز در فضای مجازی خبر داد و بیان کرد: کمپین‌ها و پویش‌های دیگری در فضای مجازی از طریق حلقه‌های صالحین راه‌اندازی خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در تشریح دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در همدان یادآور شد:  تقدیر از مدافعان سلامت، برگزاری مسابقه کاریکاتو، تقدیر از واحد‌های برتر بسیج دانش‌آموزان شهرستان، برگزاری جلسات ختم صلوات برای شادی روح شهدای دانش‌آموزان و برگزاری یادواره شهدا به صورت زنده در فضای مجازی از مهمترین برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص کمک‌های مومنانه، حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی این موضوع را آغاز کرده‌اند و در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار