تولید ماهانه 200 تن قند توسط نگین زاگرس/ اشتغالزایی پایدار برای 70 نفر

کارخانه نگین زاگرس ایلام،از کارخانه های فعالی است که ماهانه حدود 200 تن قند تولید و به بازار عرضه می‌کند؛اما با مشکلاتی نظیر عدم وجود نقدینگی و عدم حمایت مسئولین مواجه شده که می‌تواند سبب تعطیلی کارخانه شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۳۹۶
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، تولید، مهم‌ترین عامل رشد اقتصادی در کشورها به حساب می‌آید که می‌تواند در ابعاد مختلفی به شکوفایی کشورها کمک کند و سبب افزایش صادرات و کاهش واردات ‌شود، نرخ بیکاری را کاهش دهد و همچنین باعث رشد دانش شود همه این‌ها در نهایت منجر به رشد اقتصادی می‌شود و این امر همراه با خود، قدرت و پیشرفت می‌آورد. 

یکی از عواملی که سبب می‌شود تولید از مهم‌ترین مولفه‌های رشد اقتصادی درون زا محسوب شود، این است که خلق ارزش افزوده می‌کند و بر خلاف سایر روش‌های درآمدزایی مثل فروش مواد خام، سودآوری زیادی دارد؛ در اقتصاد درون زا، از آنجایی که رشد اقتصادی به عوامل درونی مرتبط است، به همین صورت تکنولوژی و نوآوری نیز در داخل پرورش می‌یابد و تغییرات از درون شکل می‌گیرد.

رونق و شکوفایی کشور مرهون مدیریت، خلاقیت، تلاش و پشتکار مردان و زنانی است که با کار کردن سخت در کارخانه‌ها با کارآفرینی و تولید، تعالی و پیشرفت را سرلوحه‌ی خویش قرار داده‌‌اند و دولت  بایستی نقش حمایت کننده و انگیزه دهنده‌ای برای این تولید کنندگان و کارگران داشته باشد. 

عدم حمایت دولت از صنعتگران و تولید کنندگان

غلامرضا جوانمردی مدیر عامل کارخانه قند ایلام  اظهار داشت: میزان تولید محصول کارخانه در ماه، حدود ۲۰۰ تن است و قبلا صادرات صورت به مبلغ ۵۵ هزار دلار به شهر سلیمانیه عراق صورت می‌گرفت اما هم اکنون با دستور دولت صادرات ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: با توجه به سال جهش تولید چنانچه دولت اعتبار و منابعی در اختیار ما قرار دهد که مقرون به صرفه باشد، کارخانه تا ۳ برابر ظرفیت موجود گسترش و تولید دارد. 

مدیر عامل کارخانه قند ایلام تصریح کرد: در این کارخانه ۷۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند اما عدم نقدینگی جهت تامین مواد اولیه سبب ایجاد مشکلاتی برای این کارخانه شده است.

وی ضمن اشاره به عدم حمایت دولت از صنعتگران و تولید کنندگان گفت: در صنعت و تولید باید مسولین نگاه تیزی به تولید کنندگان داشته باشند اگر نگاه‌ها به این سمت ضعیف باشد نتیجه آن تعطیلی و بیکاری در حوزه صنعت خواهد بود.

قند تولیدی از نظر شیمیایی و میکروبیولوژی مورد آزمون قرار می‌گیرد

بهجت لارتی مدیر کنترل کیفیت و فنی شرکت نرگس نگین زاگرس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: محصولات تولیدی در این شرکت از نظر شیمیایی و میکروبیولوژی طبق استاندارد ملی ایران به شماره 3680 و 69 شکر سفید از لحاظ شیمیایی و 3544 از نظر میکروبیولوژی مورد آزمون قرار گرفته و روزانه از تمامی مراحل پخت قند نمونه برداری شده و پس از انجام آزمون و تاییدیه از سوی آزمایشگاه به بازار عرضه می‌شوند.

وی افزود: این شرکت در واقع از محدود واحدهای فعال در زمینه تولید قند بوده که جهت رنگبری قند از رزین‌های رنگبر استفاده می‌کنیم و هیچ مواد شیمیایی خارجی که سایر واحدها برای رنگبری همانند بلانکیت یا همون جوهر قند که یک ماده سفید کننده سرطان زا است یا از ترکیبات گوگرد که انیدرید سولفورو نام دارد و یا زغال کک یا آب آهک جهت رنگبری استفاده نمی‌کنیم.

مدیر کنترل کیفیت و مسول فنی شرکت نرگس نگین زاگرس خاطر نشان کرد: هم اکنون به عنوان نماینده مدیریت در حال پیاده سازی و اجرای سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه و اخذ دریافت ایزو 17025 هستیم.

ارسال نظرات