خبرهای داغ:
کارشناس فرهنگی و مذهبی:

خانواده مهدوی سربازان امام زمان (عج) تربیت می‌کند

کارشناس فرهنگی و مذهبی گفت: خانواده مهدوی باید فرزندانی تربیت کند که لیاقت سربازی امام زمان(عج) را داشته باشد.
کد خبر: ۹۲۸۹۵۰۳
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲

خانواده مهدوی سربازان امام زمان(عج) تربیت می‌کندحجت الاسلام وحید روحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: اندیشه مهدویت در مذهب تشیع به دلیل مسئله امامت جزء مباحث ضروری و اصلی دین ما محسوب می‌شود و از جایگاه بسیار رفیع و بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شیعه امامیه معتقد است که امامت مقامی است که از جانب خدا به واسطه پیامبر اکرم(ص) برای امت بعد از خودش قرار داده شده است، گفت: ایشان در تعریف امام می‌گویند امام کسی است که سرنوشت امور دینی و دنیایی مردم در دست او است.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه ما منتظر هستیم که یک روز امام زمان(عج) از پشت پرده غیبت بیرون بیاید و دولت کریمه آن حضرت در جامعه جهانی شکل بگیرد، افزود: با ظهور امام زمان (عج) جامعه ایمانی و اخلاقی را در جهان تجربه خواهیم کرد و بی‌عدالتی‌ها و نابسامانی‌هایی که در دنیا وجود دارد پایان خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه انتظار ظهور یک مصلح فقط مختص به اعتقادات شیعیان نیست، ادامه داد: در تمامی ادیان اعتقاد به وجود یک مصلح وجود دارد که قرار بر این است که بیاید و عدل و داد را برپا کند.

روحی با اشاره به فرمایشات پیامبر(ص) مبنی بر اینکه شیعیان در دوران غیبت از فیوضات حضرت ولیعصر(عج) بهره می‌برند، گفت: امام واسطه بین فیض خالق و مخلوق است که اگر امام نباشد دنیا نخواهد بود و روزی به مخلوق داده نخواهد شد.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره نور که در رابطه با امام مهدی (عج) نازل شده است، ابراز داشت: خانواده مهدوی باید فرزندانی تربیت کند که لیاقت سربازی امام زمان(عج) را داشته باشد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: اصالت‌های خانوادگی و رعایت احکام خانواده مانند ازدواج، کنترل چشم، روابط سالم خانوادگی و حیات و عفت در بین افراد خانواده و جامعه زمینه تحقق وعده الهی و تشکیل حکومت جهانی که آخرین ذخیره الهی هست را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه کسانی که لیاقت و توانایی پاک زیستی و اداره یک خانواده را داشته باشند به طور قطع لیاقت مشارکت در اداره جهانی پاک و عاری هر نوع ستم و تباهی را خواهند داشت، گفت: ما هر چقدر در دوران غیبت در این دنیا در مسایل دینی و مباحثی که ما را به امام زمان نزدیک می‌کند موفق باشیم در زمان ظهور جزء بهترین سربازان و یاری کنندگان حضرت خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات