خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان غربی:

افکار امام خمینی ریشه‌های قرآنی دارد

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان غربی گفت: افکار امام خمینی از ریشه‌های قرآنی برخوردار است.
کد خبر: ۹۲۹۱۳۸۲
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حسن جوادی امروز در نشست مجازی که با عنوان «استکبارستیزی از دیدگاه امام خمینی (ره)» در جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: اندیشه های امام خمینی (ره) ریشه در آموزه های قرآن دارد و از مبانی منطقی، عقلانی، علمی و تجربی محکمی برخوردار است و به همین خاطر نه تنها با گذشت زمان و انباشت علوم و تجارب، کهنه و منقضی نمی شود بلکه حقانیت و صدق آن بیش از پیش آشکار می شود.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) اصرار فوق العاده ای بر موضوع استکبارستیزی داشتند، معتقد بودند اول باید با شیطان درونی و نفس اماره به ستیز و مبارزه برخاست و هوای نفس را کنترل کرد، چرا که ماهیت استکبار همان کبر، خودخواهی و خود برتربینی است که  منشاء استکبار بیرونی می شود.

وی اضافه کرد: امام خمینی با صراحت آمریکا را دشمن شماره یک مردم مستضعف جهان و شیطان بزرگ نامیدند و فرمودند «هر چه فریاد دارید سر آمریکا بکشید».

رئیس سازمان بسیج اساتید آذربایجان غربی با بیان اینکه، استکبار ستیزی در اندیشه و مکتب امام خمینی (ره) مختصات روشنی دارد، گفت: در نگاه ایشان استکبارستیزی تکلیف الهی است و مسلمانان مکلف و مامور به آن هستند و تسلیم و سازش معنا ندارد و آن را نافی عزت و استقلال مسلمانان می دانست.

جوادی اضافه کرد: حضرت امام به آیه شریفه «ان تقوموا لله مثنی و فرادی» استدلال فرموده و بر این باور بود که اگر بند بند استخوان های‌مان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار ببرند، اگر زنده زنده در شعله های آتش بسوزانند، هرگز امان نامه کفر و شرک را امضاء نمی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های گفتمان استکبارستیزی امام خمینی (ره) فعال و تهاجمی بودن است و می فرمود «باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل غرب و شرق ایستاد».

این مسئول اضافه کرد: این فرمایش را سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها به مرحله اجرا گذاشت و دشمنان این ملت را در بیرون از جغرافیای ایران ناکام کرد، تا دشمنان  حسرت دسترسی به این سرزمین را به گور ببرند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات